Help Help  Pretraži forum   Registracija Registracija  Prijava Prijava

Klub, 08.11.2008

 Odgovori Odgovori Stranica  <1 17181920>
Korisnik
  Tema Pretraži Pretraži u temi  Opcije teme Opcije teme
Dubravko View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan


Pridružen:
03.veljača.2004
Status: Offline
Postova: 1605
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Dubravko Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 08:10
Hm, koliko se izgleda slažem s tobom vezano za najbolji izbor tipa visokotonca za klasične zvučnike, toliko otprilike i za aute (osim Trabanta kojeg nikad nisam vozio). Palac gore za C7, a također i odlično pogođen opis jugića. Meni je inače jugić izvana simpatičan auto, ali volan, mjenjač i pedale su mi koma.
A opet jako mi je dobra DVV-ova koncepcija jer spaja karizmu krampa s ozbiljnom tehnologijom i performansama, što je praktički garancija za zanimljive situacije na cesti. Jednom sam imao Ferrari F355 u rukama i nitko se sa mnom nije htio malo utrkivati, svi su sa semafora kretali polako i odmah prlazili u desnu traku čim su me vidjeli u ogledalu... 

Editirao Dubravko - 12.studeni.2008 u 08:29
Na vrh
dvv. View Drop Down
Hiper aktivan
Hiper aktivan
Avatar

Pridružen:
20.lipanj.2004
Status: Offline
Postova: 5667
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj dvv. Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 09:16
Originalno postano od strane člana: Dubravko Dubravko napisao:

Hm, koliko se izgleda slažem s tobom vezano za najbolji izbor tipa visokotonca za klasične zvučnike, toliko otprilike i za aute (osim Trabanta kojeg nikad nisam vozio). Palac gore za C7, a također i odlično pogođen opis jugića. Meni je inače jugić izvana simpatičan auto, ali volan, mjenjač i pedale su mi koma.
A opet jako mi je dobra DVV-ova koncepcija jer spaja karizmu krampa s ozbiljnom tehnologijom i performansama, što je praktički garancija za zanimljive situacije na cesti. Jednom sam imao Ferrari F355 u rukama i nitko se sa mnom nije htio malo utrkivati, svi su sa semafora kretali polako i odmah prlazili u desnu traku čim su me vidjeli u ogledalu... 
 
Moja "koncepcija" je jednostavna da jednostavnija ne može biti: taj auto nema veze sa ekonomijom i nema veze sa mozgom, njegova jedina funkcija jeste da zadovolji mene.
 
Tehnološki gledano, Yugo je komad istorije, ono što bi braća cevaši nazvali NOS, "New Old Stock", dinosaurus koji se još uvek proizvodi. U odnosu na današnja vozila, on je praistorija. Ali, upravo ta njegova crta jeste IDEALNA polazna osnova za pravljenje nečega sebi po meri, jer u njega pašu delovi sa bar 80% produkcije FIAT grupe (FIAT, Lancia, Alfa Romeo) iz raznih perioda, postoji obilje delova koji nisu skupi i koji se ipak mogu naći ako se čovek malo potrudi.
 
Za mene, Yugo je bio kao štof koji moram da kupim ako želim da mi krojač napravi odelo po meri, a izbor je jasan, ima gotove konfekcije koliko hoćeš. Obzirom na veoma ambiciozne ciljeve koji su postavljeni, meni je trebalo nekoliko krojača, ali eto, i to se pokazalo kao moguće, a dokaz je moj Bandit 1.
 
Da li se to isplati, ima li to smisla su pitanja koja prepuštam drugima da razmatrju, baš kao i audiofilija; kome TREBA Krell ili Levinson? Zašto je nečija koncepcija dobrog zvuka ispravnija od nečije tuđe?
 
Za razliku od Gaše, ja volim da vozim, a srećom, i posao me tera na to, mada uglavnom po gradu. U gradu, Yugo je Gospod Bog za sva ona lepa i velika vozila, sa kojima obavezno imam frku sa parkiranjem, dok je sa Yugom uglavnom nemam. Sposobnost da me maltene katapultira ako treba me čini prilično imunim na raznorazne kretene sa SUV-ovima koji čvrsto veruju da je cela ulica njihova i da se zakon ne odnosi na njih.
 
A zvuk onako baš zdravog motora je nešto što me čini jako srećnim evo već punih 40 godina, od kada sam kao vozač seo za volan prvog vozila koje sam lično vozio, a to je bio Ford Escort Cosworth, u Engleskoj, 1968 godine. I tu leži pravo objašnjenje - sedite jednom za volan takvog vozila (masa verovali ili ne 20 kg manja od Yuga, 790 kg, motor 1.6 litara sa 115 KS, dve bregaste, 2 x Weber 45DCOE karbovi, a to je bila SMIRENA "street legal" verzija), posebno u punim merama, dakle 165 KS za rally i 185 KS za brzinske trke, i bićete pokvareni za ceo život. Posle toga, serijala vam deluje otužno, banalno i veoma, veoma dosadno. Veoma nalik drogi.
 
Ono što je Aca naveo je manje-više tačno za serijski model, i potpuno se slažem da je Yugo ostao TRAGIČNO nerazvijen od svoga početka naovamo, nije se on premalo menjao, on se uopšte nije menjao. O smislu toga ne bih, oduvek sam se zapanjivao otporu Zastave da promeni makar i jedan, jedini šraf, a kamo li da se bavi nekim iole ozbiljnijim razvojem. Mada, valja i to priznati, i oni su, kao i niz drugih nekada ozbiljnih firmi, bili žrtve nemilih događaja.
 
Upravo je moj Yugo, kao i dosta drugih sličnih modela, dokaz uživo šta se sve može postići sa Yugom - ako se hoće. Mnogo toga na mom autu je i sama fabrika mogla da uradi, i normalno koštalo bi daleko manje kada se radi serijski nego na jednom primerku. Aca i Dragan su bili svedoci dela njihovog nemara, jer ono pucanje sajli, dve u dva sata, je bilo rezultat gubitka mase na elektro sistemu, pa je kroz mehanički opterećene sajle pride još i teka ozbiljna struja, koja ih je baš lepo grejala, pa su pucale iznutra, po sredini, a ne po krajevima. Italijani iz tog doba uopšte su imali grdne muke sa strujom, a Yugo je to samo još više istakao. I umesto da rešavaju taj i takve probleme, ljudi iz Zastave su se pravili ludi, gluvi, nemi i slepi.
 
Da nisu, Yugo bi bar bio kvalitetnije vozilo, ako ne i savremenije. Ovako, on vremenom nije mogao postajati sve bolji i bolji, jer se niko njime nije bavio.
 
Najzad, da zaključimo temu, nemojte zaboraviti da kada se pojavio, Yugo je bio JUGOSLOVENSKI auto. Plastika je, na primer, dolazila iz Jugoplastike Split. Ta plastika je i dan-danas sasvim solidna, za razliku od novijih plastika, koje jesu bile jeftinije, ali su zato bile i mnogo lošijeg kvaliteta. Elektronsko paljenje je bilo iz Iskre, a posle se ugrađivalo šta se imalo, a ne šta je trebalo. Pa danas na Bubanj Potoku, beogradskoj auto pijaci, subotom kada se prodaju delovi sa prodavcima koji dolaze čak iz Bugarske, Rumunije i Ukrajine, imate "originalnu" Bosch lambda sondu za 1.000 dinara (cca. 12 eura), normalno "Made in Turkey" iako to ne piše, a PROIZVODNA cena kod Bosch-a za tu istu lambda sondu je oko 22 eura, maloprodajna cena je 50...60 eura. Turska crkne posle 2-3 meseca, a stvarno Bosch-ova radi bar 5 godina bez problema.
 
Poenta je, bez ikakve želje da branim Zastavu, nije sve ni do samo njih, ima tu i objektivnih okolnosti koje su potpuno van njihove kontrole.
 
A razmislite malo i o sledećem: da li je Zastava jedini prevarant na ovim prostorima? Kako objasniti na primer da anlaser za Opel Astra 1.7 CDTi košta neverovatnih 750 eura? Da nije možda napravljen od zlata i platine? Ili kako to GM traži 600 eura za alternator za isti model, kada alternatori po prodavnicama, i to od firmi kao što su Valeo, Magneti Marelli i Bosch tipično košta 130...180 eura (a toliko otprilike koštaju i u Nemačkoj)?
 
Nego, da mi ovo okončamo?
Mi ne možemo da izmerimo sve što je relevantno, ali ni sve što možemo da izmerimo nije relevantno.
Na vrh
dvv. View Drop Down
Hiper aktivan
Hiper aktivan
Avatar

Pridružen:
20.lipanj.2004
Status: Offline
Postova: 5667
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj dvv. Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 09:18
Uzgred, maločas sam pokupio poruku od neke devojke koja radi za Deutsche Welle, pita kome da se obrati jer prave reportažu o kraju proizvodnje Yuga.
 
A već smo učestvovali u reportaži japanske TV pre nekih godinu dana.
 
Own a Yugo, be a star!   
Mi ne možemo da izmerimo sve što je relevantno, ali ni sve što možemo da izmerimo nije relevantno.
Na vrh
amigo View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
28.siječanj.2004
Status: Offline
Postova: 5247
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj amigo Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 09:33
To što se dogodilo s yugićem, glavni je razlog propasti dragog nam socijalizma.
U startu se licencirala već napuštena zapadna tehnologija, i onda se u neizmjenjenom obliku proizvodila do propasti.
Cijela priča u poduzećima svodila se samo na distribuciju plaća i stanova do zadnjeg dinara, bez ikakve inovativnosti, bez želje i znanja za ulaganjem u nekakav razvoj.
Primjere poput yugića mogao bih nabrajati do sutra, yugo nije izuzetak, nego pravilo, tako da je ta ekonomija morala propasti.
Djelomično, izuzetak od te priče su Slovenci, svaka im čast.
    Moj HiFi
Na vrh
robot View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
27.rujan.2004
Status: Offline
Postova: 4560
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj robot Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 10:25
Priča sa Zastavom ima drugu stranu, proizvodnja automobila im je bila cover za proizvodnju oružja, koje je puno profitabilnije od automobila (uvijek će netko na ovoj kugli negdje pucati u nekoga), a obzirom da je vladao monopol, i da su u vešmašinu ugradili motor bi se prodao, nije im naročito bilo u interesu razvijati koncepciju. Meni osobno je 101 bio draži, pogotovu verzije sa talijanskim motorima, yugo je bio socijalistički mini morris. Mislim da bi u nekom ozbiljnom crash testu yugo prošao prilično loše, a mjenjač su davno opisali u nekom američkom časopisu sa izrekom da je mijenjanje brzina u yugu identično  miješanju granitnih kocki.
Inače vintage ne mora uvijek značiti bolje i kvalitetnije, dosta starih pojačala, pogotovu cjevaša, za kojima se ovdje lamentira zvuče lošije od pošteno napravljenih novih. Vrlo bitna stvar je i pogađanje pravih dijelova, ako u neko staro pojačalo ubodete nove cijevi uništili ste zvuk, zato recimo stari McIntoshi zvuče svijetlo i naporno sa setom novih cijevi, a tko ima volje ulupati u upareni quad par somova dolara dobit će pravi zvuk, kakav su konstruktori zamislili. Vintage stvari nakon refresha više ne zvuče kao originali, jer bi za pravi refresh trebalo koristiti identične dijelove, kao što rade sa vintage automobilima. Razumije se da treba odati počast dvv-u na mazohizmu i upornosti,  hebeš čovjeka bez hobbyja. 

Editirao robot - 12.studeni.2008 u 10:27
Na vrh
anubisgrau View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
07.srpanj.2005
Lokacija: Vatican City State
Status: Offline
Postova: 2059
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj anubisgrau Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 10:36
strašno. jedno je biti ludi hobista a drugo nalaziti racionalno opravdanje za tako nešto. to bi bilo kao da transvestit u halterima i mrežastim čarapama objašnjava surferu u kupaćim gaćama da je glupo obučen.
 
hvala automobilskoj evoluciji da su automobili poput juga davna prošlost i kamo sreće da se to desilo još pre nego što je došao na ove prostore.
Lepozdrau!
Na vrh
butros gali View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
friški plesnivec

Pridružen:
19.srpanj.2005
Status: Offline
Postova: 2734
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj butros gali Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 10:47
Hm,  ako  Yuga stavimo u kontekst cijene ~ 4500 DEM,  odnosno ~ 17000 kn,  osim traljave izvedbe,  nema se puno prigovoriti.    Mlađarija treba poslušati pjesmuljak Jugo45/Zabranjeno  pušenje  i  mnogo toga će biti jasnije. Bilo je to doba,  Jura imaš soma, Štef imaš soma, fino,  posudi , točno mi toliko uzmanjkalo  za kupiti tutaća 45.  55 je već bio zvijer od auta,  a 60 sa alu felgama ,  tek.  Onda su došli zapadni auti , a i istočni ,  a da mi tada neko pričao da ću voziti auto od 100 i više konja , ne bi mu povjerovao ni riječi.   
Na vrh
Tihomir View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
02.prosinac.2004
Status: Offline
Postova: 2061
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Tihomir Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 10:54
Originalno postano od strane člana: dvv. dvv. napisao:

 
Upravo tako, sve je baš tako kako si ti rekao. Možemo mi da pričamo šta god hoćemo, ali dobro se zna kakvi su Italijani - kod njih ako nema munja i gromova, džaba ti posao. Tačno, nisu onako solidni i pouzdani kao Nemci, ali zato imaju dušu, dok Nemci još nisu ni čuli za to.
 
 
E sad si me povukao za jezik, njemci da nemaju dusu, pa bmw je najbolji primjer kako se rade dobri sportski auti koji su sasvim upotrebljivi za normalnu voznju.
A o seriji M da i ne govorim.
Hoces reci da jugic ima dusu .
Meni isto nije jasno to nabrijavanje stare kante od jugica. Pa sto nisi uzeo neku bolju platvormu pa nju slozio kako spada.
Accuphase DP67 - Mimetism 15.2 - Visaton Vox 253 MTI(modificirani)
Na vrh
Supersaša View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
04.studeni.2007
Lokacija: Saint Helena
Status: Offline
Postova: 1669
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Supersaša Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 11:05
Mislim da u dvv - ovom slučaju stvarno nije važna kupovina BMW - a, već nešto drugo...
 
Znate ko oni ljudi koji cijeli život ne prodaju auto u kojem su se prvi put seksali :)   (dobro, u Yugu malo teže...)
 
E, to ima dušu   :)
 
To je isto ko da kenjate po ljudima koji doma imaju 3.2 wattno lampaško pojačalo....pih mogli ste si kupit novog plastičnog NADa od 80 W...
I found it hard
Its hard to find
Oh well, whatever, nevermind
Na vrh
acaribon View Drop Down
Groupie
Groupie


Pridružen:
11.svibanj.2004
Lokacija: Yugoslavia
Status: Offline
Postova: 41
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj acaribon Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 12.studeni.2008 u 12:28
To da li auto ima ili nema dusu, to je citava nauka...
Ako pricamo o velikim proizvodjacima, koji imaju budzet i mozgove, onda je to prosta stvar inzenjerske odluke i definicije sta je to dusa koju hocemo da napravimo.
Imam prijatelja i musteriju, inzenjera koji radi za Continental i Siemens na razvojima za razne potrebe auto industrije.
Elem, tacno se zna kakav harmonijski raspored treba napraviti u izduvnim sistemima za limuzine a kakav za sportska auta, kao i to kako da je auto tih sve dok ne dodas gas.
Onda, ima citav set mera kojima se sprecava "indukcija agresivnog ponasanja kod vozaca", sto je Mercedesov moto od legendarne nesrece u Le Mansu kada je poginulo 80 ljudi i kada su odustali od trka kao fabricki tim i posvetili se bezbednosti. Taj moto velika vecina firmi primenjuje u vecoj ili manjoj meri. Na primer, znate ono, pustis gas a motoru treba pola minuta da mu padne broj obrtaja na ler, itd. To radi i GM za Opel, koliko god da auto ima snage, Porscheov i BMWov moto je sasvim kontra od toga i i glasi "uzivanje u voznji", mada sam se nauzivao i vozeci Mecke jer mislim na nesto drugo dok vozim i to mi ponekad vise treba nego da me auto "angazuje".
Od 80-ih naovamo, velika stvar u Evropi i US je bezbednost saobracaja
i kada registrujete auto, ne kosta isto ako imas 18 godina i tata ti kupi S2000 ili imas 50 i kupis Mecku E270CDI. Jednostavno, sistem je takav da se favorizuje kupovina "mrtvih" auta, tako da proizvodjaci moraju da se povinuju takvom trendu da bi ucinili auto pristupacnijim za kupca.
Naravno, postoje i kulturoloske razlike, tako da je lakse prodati tu pricu Nemcima nego Italijanima, mada sam verovanja da je vise pitanje broja kisnih dana u godini...
Itd, da ne davim, ali moto Zastave je " indukcija nelagodnosti kod vozaca" cim sednes u njihov auto. 
Na vrh
 Odgovori Odgovori Stranica  <1 17181920>
  Podijeli temu   

Skoči na drugi Forum Forumske ovlasti View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.

Stranica je generirana u 0,170 sekundi.


Audiofil.net @ 2017   l   Hosted by PLUS


ZADNJIH 20 POSTOVA
Forum: Uradi sam
Izrada šiljaka i stalaka HOM...
Forum: Audio komponente
Dobre SH prilike
Forum: Audio komponente
Oscilacija brzine CD playera
Forum: Audio komponente
Pojačalo za Concerto Home
Forum: Uradi sam
Što radim ovih dana
Forum: Predstavite se
In audio veritas
Forum: Predstavite se
Pozdrav
Forum: Retro audio
Kazetofoni
Forum: Audio komponente
Musical Fidelity Xcan V3 poj...
Forum: Računala i audio
internet radio flac lista
Forum: Audio komponente
Pomoć oko odabira
Forum: Audio komponente
Sennheiser HD 700
Forum: Audio komponente
4 ohma receiver/linije
Forum: Retro audio
Servis za Marantza, Sansuia ...
Forum: Računala i audio
Daphile
GLAZBENI FORUMI
Forum: CD i ostali mediji
Što slušate?
Forum: CD i ostali mediji
JAZZ KLUB
Forum: Live
Najave koncerata i fest...
Forum: Vinyl
budget gramofon
Forum: CD i ostali mediji
Grijesi bolje prošlosti
Forum: CD i ostali mediji
Rasprodaja cd-a
Forum: CD i ostali mediji
Electronica ...
Forum: Vinyl
Čišćenje ploča
Forum: CD i ostali mediji
70's- dokumentarac, kom...
Forum: Vinyl
Koje LP-e slušate?
NEVEZANO UZ HI-FI
Forum: Ostalo
Dobri linkovi
Forum: Ostalo
RIP
Forum: Ostalo
Night Club
Forum: Ostalo
Vic!!!
Forum: Ostalo
objektivizam vs subjektiviza...
Forum: Ostalo
Headphone Price
Forum: Ostalo
VAŠ HIFI
NOVI ČLANOVI
Aurora
emaus78
Fule
p0shast
syd
Arter
Snow_Jon_Snow