CitirajOdgovorTema: Electron audio - KINESIS Objavljeno: 04.prosinac.2018 u 21:54
Kinesis - termin iz biologije koji označava odziv organizma ili stanice na vanjski podražaj.
Zašto ovo pojačalo snage nosi to ime?
Zato što je zamisao bila stvoriti uređaj koji ce biti u mogučnost stvoriti toliko stvaran stimulans da ce slušatelj(i) gotovo refleksno pozitivno reagirati na ono što čuju.
Ako se hrvatska manufaktura Electron audio može necim pohvaliti, onda je to prvo izvrstan zvuk njihovih uređaja, a onda orginalan inženjering i topologija sklopova, pa kvaliteta izrade...
Da, svaki njihov uređaj je doslovce vrijedan patentiranja topologije iz najmanje dva razloga.
Rjesenja su orginalna, elegantna, efikasna, a drugo, daju vrlo dobre da ne kažem izvrsne rezultate.
Malo je takvih danas, puno manje nego što ljudi misle.
Ovo nije nagađanje ni izmišljena prica, znam to jer sam donekle sudjelovao u finalnim doradama nekih uređaja iz njihove ponude, ali stvarni mastermind iza svega je dobro nam poznati Željko (aka Ilimzn), ja samo pomažem prijateljski u potrebnim mjerenjima, slušnim evaluacijama i "razmišljanjima na glas" zašto ovo, probajmo ono...
No vratimo se na uređaj iz naslova teme i zašto sam uopce pokrenuo temu.
Pokrenuo sam je zato što ovaj uređaj, ovo pojačalo snage, nakon nekoliko sitnih ali krucijalnih dorada unutar sklopa, naprosto oduševljava na svim mogučim nivoima, područjima.
Slusni dozivljaj je možda najlakše opisati kao emotivnu i vrlo uzbudljivu vožnju roller coasterom kroz glazbene materijale.
Iskustvo koje tjera da ga se obznani javno.
Oprostite, malo sam emotivan, al opet, mislim da je to skroz normalno ako netko tko vrednuje dobar zvuk dozivi ovakvo što.
Nažalost ako ste ga slušali na protekla dva sajma, zbog olakotnih okolnosti pojačalo je bilo predstavljeno u fazi baznog prototipa, radilo je, ali ni blizu ove finalne verzije pa ajmo reci da ste ga samo vidjeli.
Ustroj je potpuni dual mono koji samo dijeli jednu naponsku utičnicu, ne koristi globalnu povratnu vezu, svi stupnjevi rade u A klasi (single ended) , zbog specifičnog ustroja i korištenih lampi unatoč snazi od 35W po kanalu, generira možda pola topline kao klasična pojačala tog ustroja a radni vijek svih cijevi je nezamisliv SE pa i PP lampašima slicne snage, gotovo lifetime.
Nažalost ako ste ga slušali na protekla dva sajma, zbog olakotnih okolnosti pojačalo je bilo predstavljeno u fazi baznog prototipa, radilo je, ali ni blizu ove finalne verzije pa ajmo reci da ste ga samo vidjeli.
Ovo ne iznosim kao kritiku, već kao najiskreniji i prijateljski savjet. Electron Audio treba uložiti značajno više truda u njihovo predstavljanje na sajmovima, što znači: jako dobri zvučnici renomiranog proizvođača, isto tako jako dobar izvor renomiranog proizvođača i jako dobri kabeli renomiranog proizvođača, i onda sve to pospojiti kako spada, te se prezentirati dostojno. Da je tako nešto moguće, dokaz je upravo prošli TooLoad sajam, kad je bilo dobrog zvuka i kod manjih proizvođača i manufaktura (soba sa Ubiq zvučnicima, BF i Marohei).
Tako da se iskreno nadam, da ću slijedeći put radi KINESIS-a ostati prikovan za stolicu barem pola sata, i hipnotiziran poželjeti da ga odnesem kući, a ne samo da čitam da je to dobro/odlično.
Istina, ali nisu sajmovi sa svojim sobicima ionako neka bajna platforma za najbolji zvuk.
Sustavi se slazu pomalo mjesecima i godinama, a ne za jednu vecer odnosno napamet za neku sobu u koju te strpaju na sajmu, uz gomilu okolne buke.
Nema tu lijeka ni da uzmes najrenomiranije proizvođace, a renome danas k... vrijedi, pa smo opet na pocetku.
Ja sam napisao dozivljaj u svom poznatom sustavu. Što moze bolje od toga za sto objektivniji dojam, ne valjda sat dva u tuđem prostoru i sustavu?
Daj zamisli da i doma zelis nesto poslusati a ljudi stalno ulaze i izlaze, pricaju, galame, susjed navija svoju hifu... To su sajamski uvjeti, pa ti cuj nekog vraga. Lud si od svega ionako.
Evo, Gašo je već rekao nešto na tragu onoga što sam htio komentirati. Ima tu nekoliko dimenzija: 1) Što je to 'vrhunski izvor, vrhunski zvučnik, vrhunski kabel' - vidjeli smo i sustava u kojima su bile komponente s cijenama koje bi trebale garantirati 'vrhunskost', a i da su apriori takve, ukusi su različiti. Kao što je Gašo i sam rekao, sustavi se slažu dugo, i soba je dio sustava. Na sajmu, ako na neki način već nemamo jako dobre informacije o sobi u kojoj izlažemo, imamo manje od 24h vremena (ponekad i samo par sati) izvući najbolje što možemo. 2) cijene - svako izlaganje na sajmu košta, i postavlja se pitanje ima li smisla ulagati u komponente koje u tom okruženju neće doći do izražaja. To ima i svoj korolar, a to je koliko smisla ima izlagati sustav kojeg si 99.9% publike ne može priuštiti? 3) filozogija, a i fizika: ako sustav ne radi u najmanju ruku ispravno s 'običnim' komponentama (a ima ih koje itekako dobro rade da ne velim pregaze i poneke razvikane high end naprave), vrhunske komponente i pripadajući nakit neće pomoći. 4) Razlikujmo sajam i prezentaciju (iako se ovo drugo može održavati na ovom prvom). Ovo zadnje se organizira mnogo dulje uz optimizaciju opreme, sobe i materijala. Medjuti, ni to nije nužno nešto što prosječnom slušatelju može u potpunosti pokazati mogućnosti sustava.
U pohađanjima sajmova se nekako priklanjamo točki (3), donekle možemo i ispuniti želje slušatelj kad se tiče materijala za slušanje, a moram reći da usprkos nedostacima pojačala se potencijal nayirao dovoljno da je soba u pravilu bila i prepuna, i ljudi su ostajali poprilično dugo, neki i po sat vremena.
Svatko bira svoj put. Iz svog nekog iskustva priklono bi se barem većinom ovome što kaže Zlym. Osobno mislim da bi bez obzira na sve te opravdane nemogućnosti slaganja u kratkom vremenu i u sajamskim prilikama nekog setupa, svatko tko nešto predstavlja prvenstveno trebao bi imati zvuk na prvom mjestu. A to znači da ima s čime i da zna nešto posložiti da to bude dobro, da zvuči barem dobro. Naravno ima i drugih stavri koje prodaju neku komponentu ali to je već druga tema.
Puno sam puta vidio komponente koje su samo zato što su dio prodajnog asortimana nekoga distributera, spojene zajedno jedna drugu prikazale i lošijima nego što jesu. Da ne kažem da su na kraju ispale antireklame.
Isto tako, kada me zanima odvučem i ja sve što mogu u svoje "poznate kućne uvjete" i iskreno i sam sam se već opekao jer niti moj setup neki put ne pokaže pravo lice kada se u dugo slagan i izbalansiran sustav ubaci možda i nešto izvrsno ali se ne uklopi. Jednostavno nije to priča "ajmo spojiti i ocijeniti". Ne ide to samo tako. Jednostavno neke stvari s nečim rade bolje i to treba znati i u tom svjetlu prikazati.
Nije samo tako i treba dovoljno vremena. Recimo, barem tjedan. Jer u jednom tjednu uz sve životne tegobe koje treba gurnuti iz mozga (nadrkala me žena, šef, klinac mi ima upalu grla i kulju iz fizike, stao sam u pseći drek ispred kuće...) ipak se može naći dovoljno sati za pristojnu evaluaciju pridošlice u sustav. Ako nešto ne legne, ne znači da ne valja, a jedno ili dva popodneva je prekratko pa bolje niti ne pokušavati.
Ovdje nitko ne shvaća da su audio vašari pokazne izložbe kamo se ide vidjeti što ima, ide se sresti ljude i pokupiti kakav info. Sve samo ne slušati jer to na sajmu nema smisla zbog svih mogućih razloga. Prezenteri se trude, ali ono što realno ne mogu, ne mogu. Zato je pošteno ili barem pristojno reći: vidio sam i načuo to na sajmu, al nemam pojma kako radi jer nisam probao. Kad već audiofili baš uvijek imaju potrebu nešto reći.
Kad npr. Božo složi neusvirane dCS-ove, neusvirane McIntoshe, neusvirane SF, neusvirane Sumić drote, u netretiranoj sobi i kad se to tako i čuje, Božu baš briga. Te komponente se ne prodaju na osnovi slušanja na sajmu pa ni u dućanu. To se nosi potencijalnom kupcu. Kod nekih se i ne nosi, neki samo kažu, složi mi najbolje kaj imaš.
dCS ako i ne zvuči dobro u nekom setupu, svi opet znamo da je to vrhunska digitalija i nećemo reći da ne valja.
Ali ako neki Elektron Audio ne zvuči dobro, iznad glava slušatelja pojavljuju se upitnici, je li to to i može li to bolje?
Zato, kad je u pitanju tvrtka koja tek treba izgraditi brand, onda je od krucijalne važnosti pokazati se u najboljem svjetlu. Nadam se da forum ne čita samo Željko, nego i guzda koji treba osigurati uvjete.
Toliko o sajmovima, ajmo se vratiti na proizvod. Ako nije tajna, što je još dorađeno od sajma naovamo?
Obzirom da imam doma ajmo reći konkurentni SET, slične konstrukcije i snage, nadam se da ću brzo doći na red za slušanje Kinesisa? A već davno sam se i predbilježio.
Nije samo tako i treba dovoljno vremena. Recimo, barem tjedan. Jer u jednom tjednu uz sve životne tegobe koje treba gurnuti iz mozga (nadrkala me žena, šef, klinac mi ima upalu grla i kulju iz fizike, stao sam u pseći drek ispred kuće...) ipak se može naći dovoljno sati za pristojnu evaluaciju pridošlice u sustav. Ako nešto ne legne, ne znači da ne valja, a jedno ili dva popodneva je prekratko pa bolje niti ne pokušavati.
Ovdje nitko ne shvaća da su audio vašari pokazne izložbe kamo se ide vidjeti što ima, ide se sresti ljude i pokupiti kakav info. Sve samo ne slušati jer to na sajmu nema smisla zbog svih mogućih razloga. Prezenteri se trude, ali ono što realno ne mogu, ne mogu. Zato je pošteno ili barem pristojno reći: vidio sam i načuo to na sajmu, al nemam pojma kako radi jer nisam probao. Kad već audiofili baš uvijek imaju potrebu nešto reći.
Da je to sve baš tako, sumnjam da bi trgovci trošili svoje vrijeme i novac, a potrebno je dosta i jednog i drugog za prezentaciju. Nisi li ti čuo Extreme na nekom sajmu prije kupnje?
Ali ako neki Elektron Audio ne zvuči dobro, iznad glava slušatelja pojavljuju se upitnici, je li to to i može li to bolje?
Zato, kad je u pitanju tvrtka koja tek treba izgraditi brand, onda je od krucijalne važnosti pokazati se u najboljem svjetlu. Nadam se da forum ne čita samo Željko, nego i guzda koji treba osigurati uvjete.
a na to pitanje se može odgovorit samo na jedan način: dovest doma u sustav. jel tako?
općenito, šta znači brend? fama? predodžba? o mnogim brendovima korisnici čak sa iskustvom u vlastitom sustavu imaju različita mišljenja
govorimo li ovdje možda o nepovjerenju u domaće proizvode, po nekoj uvriježenoj percepciji da su marketinški eksponirani brendovi na dobrom glasu u startu percepirani boljima, iz predrasuda? ili da je strano bolje?
u svakom slučaju, ova Gašina preporuka iz vlastitog setupa nešto znači. ako je netko potencijalni kupac amplifikacije u tom rangu, ako ovo nije preporuka za slušanje doma, ne znam što jest
ova pitanja i komentari, jasno, nisu nikako upućeni tebi, nego općenito, moram napomenut za svaki slučaj
Ali ako neki Elektron Audio ne zvuči dobro, iznad glava slušatelja pojavljuju se upitnici, je li to to i može li to bolje?
Zato, kad je u pitanju tvrtka koja tek treba izgraditi brand, onda je od krucijalne važnosti pokazati se u najboljem svjetlu. Nadam se da forum ne čita samo Željko, nego i guzda koji treba osigurati uvjete.
a na to pitanje se može odgovorit samo na jedan način: dovest doma u sustav. jel tako?
općenito, šta znači brend? fama? predodžba? o mnogim brendovima korisnici čak sa iskustvom u vlastitom sustavu imaju različita mišljenja
govorimo li ovdje možda o nepovjerenju u domaće proizvode, po nekoj uvriježenoj percepciji da su marketinški eksponirani brendovi na dobrom glasu u startu percepirani boljima, iz predrasuda? ili da je strano bolje?
u svakom slučaju, ova Gašina preporuka iz vlastitog setupa nešto znači. ako je netko potencijalni kupac amplifikacije u tom rangu, ako ovo nije preporuka za slušanje doma, ne znam što jest
ova pitanja i komentari, jasno, nisu nikako upućeni tebi, nego općenito, moram napomenut za svaki slučaj
Ovdje pričamo o marketingu. A marketing je ono u čemu je hifi industrija najviše napredovala.
Vi ne možete objavljivati nove teme Vi ne možete odgovarati na teme Vi ne možete brisati Vaše poruke Vi ne možete editirati svoje poruke Vi ne možete dodati anketu Vi ne možete glasati u anketi