Help Help  Pretraži forum   Registracija Registracija  Prijava Prijava

FILM POINT

 Odgovori Odgovori Stranica  <1234 485>
Korisnik
  Tema Pretraži Pretraži u temi  Opcije teme Opcije teme
jazzdil View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
28.prosinac.2003
Status: Offline
Postova: 646
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj jazzdil Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 16:51
Originalno postano od strane člana: Jango Fett Jango Fett napisao:

Originalno postano od strane člana: jazzdil jazzdil napisao:

 
Stvar je pristupa.
Blokbasteri se u stvari udaljavaju od Filma.
Smeće ne valja gurati pod tepih. Treba ga spaliti, kako to got bilo ekološki i politički nekorektno.
 
 
 
 
To sam i ja mislio kada sam bio dijete, ali sada vidim da je jedina mjerodavna stvar za kulturu upravo blockbuster produkcija. Nezavisni lapurlartistički film uvijek ostaje samo muzejski artefakt posvećen isključivo sebi u rubnom prikrajku svijeta, dok blockbusteri zaista, kao i svaka produkcija u umjetnosti do sada, ostaju direktno ogledalo našeg vremena.
 



Ako kulturu promatraš kao ogledalo današnjeg vremena tada ovo naše neurotično, bezdušno postpovjesno doba prepuno cinizma, konfromizma, hladnoće i prosječnosti uopće ne može da percipira umjetničko djelo koje svojim genijem transcendira vremenske i kulturne barijere, koje je daklem bezvremensko u svojoj ljepoti.

Današnje društvo i kultura ne potiče, ne cijeni i ne razumije individualnost, različitost, osebujnost, već u u svojoj sve većoj "slobodi" izbora postaje sve više uniformno na svim razinama.

Za to više nema velikih umjetnika filma ranga recimo Tarkovskog.

Bezvremenska umjetnička djela kao filmovi Tarkovskog ili glazba Coltranea nikad neće biti artefakti, nikad neće izgubiti svoju vrijednost i ljepotu.

Za mene su artefakti recimo spotovi ET, artefakti koje će za npr. 100 let premotavati studenti sociologije da bi ispričali život mladih ljudi prve polovice 90tih u nas.
Micro Utopia Be
Na vrh
Jango Fett View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
nadobudan i nezreo

Pridružen:
04.rujan.2003
Status: Offline
Postova: 13285
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Jango Fett Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 17:09
Originalno postano od strane člana: jazzdil jazzdil napisao:

  
 

Ako kulturu promatraš kao ogledalo današnjeg vremena tada ovo naše neurotično, bezdušno postpovjesno doba prepuno cinizma, konfromizma, hladnoće i prosječnosti uopće ne može da percipira umjetničko djelo koje svojim genijem transcendira vremenske i kulturne barijere, koje je daklem bezvremensko u svojoj ljepoti.

Današnje društvo i kultura ne potiče, ne cijeni i ne razumije individualnost, različitost, osebujnost, već u u svojoj sve većoj "slobodi" izbora postaje sve više uniformno na svim razinama.

Za to više nema velikih umjetnika filma ranga recimo Tarkovskog.

Bezvremenska umjetnička djela kao filmovi Tarkovskog ili glazba Coltranea nikad neće biti artefakti, nikad neće izgubiti svoju vrijednost i ljepotu.

Za mene su artefakti recimo spotovi ET, artefakti koje će za npr. 100 let premotavati studenti sociologije da bi ispričali život mladih ljudi prve polovice 90tih u nas.
 
 
Lijepo si to primjetio i u principu mi se čini da razumiješ problematiku ali mislim da se rezultat treba drukčije interpretirati.
 
Naime, kao rezultat tog problema ti vidiš nedostatak velikih genija, velikih umjetnika popt Tarkovskog.
 
Ja vidim njihov višak.
 
Njih ima previše. Kako je danas umjetnost u potpunosti oslobođena - može se raditi bilo što jer više nema barijera koje govore što bi se trebalo tretirati kao umjetnost a što ne (pa se stoga ne mogu ni probiti ijednim pokušajem) - zbog toga se ništa od toga ni ne percipira. Danas ima nebrojeno mnogo genijalaca, kojima je lakše biti viđen (zbog masovne mogućnosti lake i globalne komunikacije) nego prijašnjim generacijama. Upravo se tu, ironično, javlja njihov neuspjeh. Ima ih toliko puno da je svijet postao ravnodušan prema njima.
 
Jedino što je svijetu preostalo je da se uhvati za potpuno programiranu, predvidljivu i kodom definiranu proizvodnju svega, pa tako i filmova.
Za svijet, više nema smisla probijati granice kao što su to radili veliki umjetnici. Oni koji su to bili, zavijek će biti slavljeni kao takvi, a vrata za nove sada su zatvorena.
 
Ono što većina zaboravlja je da se i danas rade djela na razini Tarkovskog i glazba na razini Coltrane-a, samo što se više ne percipira. To samo govori o tome da se vrijednost ne nalazi u tim djelima već u njihovoj društvenoj interpretaciji i uvažavanju.
Pravi audiofil je glazbofil samo u smislu "nemam ništa protiv glazbe".
Na vrh
Sten View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
Nikad zadovoljan

Pridružen:
09.listopad.2005
Status: Offline
Postova: 7642
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Sten Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 17:10
Originalno postano od strane člana: jazzdil jazzdil napisao:

Ako kulturu promatraš kao ogledalo današnjeg vremena tada ovo naše neurotično, bezdušno postpovjesno doba prepuno cinizma, konfromizma, hladnoće i prosječnosti uopće ne može da percipira umjetničko djelo koje svojim genijem transcendira vremenske i kulturne barijere, koje je daklem bezvremensko u svojoj ljepoti.

Današnje društvo i kultura ne potiče, ne cijeni i ne razumije individualnost, različitost, osebujnost, već u u svojoj sve većoj "slobodi" izbora postaje sve više uniformno na svim razinama.
...
  Jako lijepo rečeno i objašnjeno gdje je danas umjetnost. Već dugo ne pročitah toliko malo rijeći koje govore tako puno, koje tako pogađaju bit.
Na vrh
Jango Fett View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
nadobudan i nezreo

Pridružen:
04.rujan.2003
Status: Offline
Postova: 13285
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Jango Fett Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 17:23

Evo jedne vrhunske stvari u filmskom svijetu:

James Cameron
 
 
 
Jedan od najvećih živućih redatelja, po odnosu komercijalnog uspjeha, prihvaćanja publike i prihvaćanja kritike možda i najveći.
 
Specifičan "high-tech" stil, megalomanski projekti, ali nikad nije zaboravio na to da se gledatelj u potpunosti treba uživjeti u njegov svijet.
 
Jedan od rijetkih ljudi koji mogu podnijeti najskuplje i najodgovornije filmske projekte.
 
Zanimljivost je ta da svoj uspjeh nikada ne može zahvaliti samome sebi. Po mnogim naznakama izgleda da je za neke stvari totalni idiot, a timovi s kojima je radio dali su takvu sinergiju da je redovito ispao genijalac. No, tako možda genijalci i funkcioniraju - za neke stvari su budale, a na kraju ispadne fascinantno.
 
Filmografija kao redatelja nije opsežna, ovo su izdvojeni uratci:
 
Terminator
Terminator 2 (po mnogima prvi put nastavk nadmašuje svoj kultni original)
Aliens (po mnogima prvi put bolji nastavak kultnog filma nekog drugog autora!)
Bezdan
Istinite laži
Titanic (gad uspio box-office-om nadmašiti sve da mu se nitko nikada neće moći ni približiti)
 
Upravo priprema SF spektakl Avatar, koji bi trebao probuditi usnuli SF iz kome. Izlazak 2009. Jedva čekam.
 


Editirao Jango Fett - 15.veljača.2007 u 17:25
Pravi audiofil je glazbofil samo u smislu "nemam ništa protiv glazbe".
Na vrh
Notax View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
Guverner

Pridružen:
15.travanj.2004
Status: Offline
Postova: 6610
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Notax Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 18:05
Originalno postano od strane člana: Jango Fett Jango Fett napisao:

Evo jedne vrhunske stvari u filmskom svijetu:

James Cameron
 
 
 
Jedan od najvećih živućih redatelja, po odnosu komercijalnog uspjeha, prihvaćanja publike
........ i onda ovako: tri točkice ... 

Originalno postano od strane člana: Jango Fett Jango Fett napisao:


Specifičan "high-tech" stil, megalomanski projekti,
... i tri točkice...

Originalno postano od strane člana: Jango Fett Jango Fett napisao:


Jedan od rijetkih ljudi koji mogu podnijeti najskuplje i najodgovornije filmske projekte.
 
Zanimljivost je ta da svoj uspjeh nikada ne može zahvaliti samome sebi. Po mnogim naznakama izgleda da je za neke stvari totalni idiot, a timovi s kojima je radio dali su takvu sinergiju da je redovito ispao genijalac. No, tako možda genijalci i funkcioniraju - za neke stvari su budale, a na kraju ispadne fascinantno.


Upravo kao što si napisao, neko ko podnosi teret i odgovornost najvećih i najskupljih projekata upravo zato što je idiot. Čovek sa savesti oseća odgovornost i grize se. Ovaj ne. Sprčka sve što mu se od sredstava prostre. Onda ostatak tima izvlači uloženo besomušnom reklamom i lobiranjima, kao za "Titanik". Ali, nekako imam utisak da tebe baš to uzbudjuje. Idiot koji je uspešan uprkos svemu (tj. zahvaljujući mašineriji koja ne dozvoljava da im uloženi novac propadne). Priča kao u filmu "Forest Gump".
 

Originalno postano od strane člana: Jango Fett Jango Fett napisao:


Aliens (po mnogima prvi put bolji nastavak kultnog filma nekog drugog autora!)
Istinite laži
Titanic (gad uspio box-office-om nadmašiti sve da mu se nitko nikada neće moći ni približiti)
 


Ajd' još nekako za T2, svakoga, pa i njega mora jednom da pokenja. Ali, Aliens (to je valjda br. 2), to je totalna negacija prvobitne ideje. Kao da je neko uzeo i obavio  nuždu na glavnu originalnu ideju o JEDNOM fizički i umno superiornom biću (ženki, matici) koja u grand finalu ima fajt sa Earth bićem (ženkom, maticom). I napravi nešto što liči na vijentnamski film B produkcije sa marincima i stotinama nesretno poginulih elijena. Ma, daj.
True Lies je extra zabavan film, i to mu je jedina namena. Jaše na karizmi Švarcija.
Titanic bolje da ne komentarišem, primerenije je da nabrojim filmove koji su bili nominovani za najbolji film (slično i za režiju) a nagradu nisu dobili:
- As Good As It Gets
- Full Monty
- Good Will Hunting
- L.A. Confidential
    E=mC^2 +/-3dB
Na vrh
Jango Fett View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
nadobudan i nezreo

Pridružen:
04.rujan.2003
Status: Offline
Postova: 13285
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Jango Fett Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 18:17

Pa upravo je poanta Aliensa to što Cameron nije htio raditi kopiju jedinice. Nije on obezvriejdio jedinicu, on je napravio novi film, baš kako i dolikuje činjenici da ga je radio novi autor (jednako su napravili odlični Fincher za treći dio i Pierre-Jeunett za četvrti).

Aliens je vrhunski inkorporirao Cameronov stil - tamna atmosfera, hrpa metala, vojnički stil, puno teške akcije od koje zastaje dah, i naposljetku ta genijalna simbolička scena borbe između dvije matice. Radi se o univerzalnoj borbi za opstankom između vrsta.
Za razliku od Scottovog Aliena koji tu vrstu prikazuje kao nativno zlu (simbolika je u odnosu na ljudsko biće i ukazuje na psihu), Cameronov Alien je vrsta koja se bori za opstanak u prirodnom poretku nadmetanja za prevlast. Cijela priča podsjeća na genijalni McTiernanov "Predator" koji se bavi sličnom tematikom. 
Pravi audiofil je glazbofil samo u smislu "nemam ništa protiv glazbe".
Na vrh
Jango Fett View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
nadobudan i nezreo

Pridružen:
04.rujan.2003
Status: Offline
Postova: 13285
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Jango Fett Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 18:19
Titanic je zaslužio pobijediti svoje rivale u utrci za Oskare - ipak se radi o mnogo važnijem filmu. O kvaliteti naravno ne treba raspravljati kada su Oskari u pitanju.
Pravi audiofil je glazbofil samo u smislu "nemam ništa protiv glazbe".
Na vrh
Aquarius View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan

Mr. Twitter

Pridružen:
02.travanj.2006
Status: Offline
Postova: 4651
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Aquarius Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 18:26
E je*i ga Barbaro... nakon Terminatora i Predatora, sad će krenuti o Matrixu, Jurassic parku, Lessiju itd.

Uglavnom... ode Vinča u vazduh!
Na vrh
jazzdil View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
28.prosinac.2003
Status: Offline
Postova: 646
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj jazzdil Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 18:31
Jazzdil uzvraća udarac mejnstrimu u epizodi:

Alejandro Jodorowsky

07.02.1929, Iquique, Čile
Alejandro Jodorowsky

Ako ste mislili da su Lynch i Greenaway snimili nevjerojatno začudne i otkačene opuse, tada se još niste sreli s čileanskim mistikom i ezoterikom Jodorowskym!

Najbolji pristup biografiji Alejandra Jodorowskog vjerojatno je razmotavanje astrološke karte, bacanje tarot karata, čitanje iz listića za čaj ili utrobe kakve domaće životinje, no možda je dovoljno ustvrditi, zbog nepoznavanja magijsko-astroloških dimenzija svemira i zvijezda, da je kultni redatelj pod vodstvom vodenjaka u punom smislu riječi inovativan, neobičan, otvoren novim iskustvima i da često kroči gdje još nitko prije njega, a ni poslije, nije zakoračio istim intenzitetom.

Aškanazi Židov ruskog podrijetla, rođen u čileanskom gradiću Iquiqueu, Jodorowsky se već s 13 godina odselio u Santiago i upisao na sveučilište zbog svoje velike ljubavi za kazalištem te je neko vrijeme živio kao klaun i lutkar. S 26 odlazi u Pariz studirati pantomimu kod Marcela Marceaua, prekinuvši sve veze s roditeljima, često radi s Mauriceom Chevalierom, od čega se najviše pamti adaptacija drame Thomasa Manna 'The Severed Head' (1957), film koji je, nažalost, izgubljen.

Upoznaje se s nadrealistima i 1962. osniva 'Panic movement', pokret koji slavi boga Pana, među ostalim zaslužnog i za riječ panika. 60-ih godina Paničari su izvodili provokativne happeninge koji će kasnije svoje mjesto naći u Jodrowskyjevim filmovima – klanje guske i rabina na pozornici s golom ženom prekrivenom medom, piletom razapetim na križ i velikom vaginom, dok se u publiku bacaju žive kornjače, primjerice.


Fando y Lis

Jodorowsky u to vrijeme piše drame, obilazi avangardna kazališta u Parizu i gradu Meksiku, radi strip 'Fabulas Panicas' i ubrzo snima prvi vlastiti film – nadrelističnu ljubavnu priču o Fando i njegovoj paraliziranoj ljubavnici Lis u potrazi za mitskim gradom Tarom - 'Fando y Lis' (1967) - najpoznatiju prema urnebesnim neredima koje je izazvala na filmskom festivalu u Acapulcu, a i par tjedana kasnije u Meksiku kad ga je službeno zabranila meksička vlada, a autora skoro zauvijek deportirala iz države. Takav bi potez - naravno, da se dogodio - gotovo sigurno obeshrabrio Jodorowskog ili barem malo promijenio tijek njegove karijere jer je sve svoje filmove snimio upravo u Meksiku.

Tri godine kasnije već predstavlja film 'El Topo' ('Krtica'), prvog neokrunjenog kralja ponoćnih premijera, a opet tri godine poslije 'The Holy Mountain' (1973). Ta su dva rada stekla nezamisliv kultni status, ne samo zbog nevjerojatne i kontroverzne ikonografije, nego i zbog činjenice da ih je zbog vlasnika prava, menadžera Beatlesa (!) Allena Kleina, do 2004. godine bilo nemoguće vidjeti u SAD-u osim na ilegalnim kopijama. Inače, Allen je otkupio prava za svoj Abkco Films na nagovor Johna Lennona, strastvenog obožavatelja svih Jodorowskyjevih filmova, a kasnije se zbog neslaganja s Alejandrom u mnogo slučajeva pokazao nezgodnim suradnikom.


Skice Barona Harkonena za 'film koji nikada nećete vidjeti', Dinu, rad Jeana Girauda Moebiusa

Godine 1975. redatelj se vraća u Francusku i počinje okupljati ekipu za filmu koji, nažalost, nije nikada snimio – kolosalnu adaptaciju 'Dine' Franka Herberta u kojoj su trebali glumiti Orson Welles, Gloria Swanson i Salvador Dali, za glazbu su bili zaslužni Pink Floydi, a kao majstori vizuala pozvani su Giger, Dan O'Bannon (kasnije su zajedno radili na 'Alienu') i Jean Giraud - Moebius. No, financijeri su se povukli, film je kasnije više-manje uspješno snimio David Lynch, a kažu da je veći dio setova bio iskorišten na snimanju 'Ratova zvijezda'.

Uslijedio je 'Tusk' (1978), po mnogima njegov najslabiji film, te povratak stripovima, animacijama i knjigama u suradnji s Moebiusom, a pravi povratak na velika platna u svom stilu ostvaruje 1989. filmom 'Santa sangre'. Godinu dana kasnije režira fantasy s Omarom Sharifom, Christopherom Leejem i Peterom O'Tooleom, 'The Rainbow Thief', a dugo čekanje najavljivanog nastavka slavnog filma iz 1970, 'The Sons of El Topo', u kojem su među ostalima uloge trebali ostvariti Marilyn Manson i Johnny Depp (!), pretvorio se u još duže čekanje sada drugog filma; zbog problema s financijama i pravima Jodorowsky je odlučio snimiti nuklearno-postapokaliptični 'Abelcain' u kojem se također kao lik pojavljuje El Topo, ali sada promijenjena imena zbog copyrighta – El Toro.


The Rainbow Thief

Ipak, šuška se da Jodorowsky paralelno snima još jedan film, 'Tryptych' (ili 'King Shot'), čije se izdanje planira 2006. godine, pa ako je sreće, možda će oba izaći vrlo skoro i označiti njegov veliki povratak, doduše, na scenu kojom vlada sasvim sam, jer nam je dosad bilo teško zaključiti tko bi osim njega uopće činio tu i takvu scenu.

Glumac u svim svojim filmovima, redatelj, kostimograf, scenarist, producent, skladatelj, pantomimičar, književnik, dramatičar, crtač stripova, psihomagičar, guru, ezoterik, mistik, spiritualist, jedan od najvećih svjetskih poznavatelja tarota, otac trojice sinova koji se pojavljuju u većini njegovih filmova (Brontis, Axel i Adan), dobar prijatelj Federica Fellinija, čiji je scenarij o Don Quijoteu planirao i režirati, mistični svećenik na vjenčanju svojih prijatelja Marilyna Mansona i Dite Von Teese, Jodorowsky je svojedobno izjavio da od filma traži ono što većina ljudi očekuje od psihodeličnih droga. Ako ste ikada i pogledali neki od njegovih radova, vjerujemo da ćete se s time i složiti.

Rijetki su redatelji s toliko prepoznatljivim vizualnim potpisom i sadržajem koji uspijevaju sagraditi iznimno originalan, uvjerljiv, zastrašujuć, a ujedno još i neviđen svijet na celuloidu. Redatelj slične karizme jest svakako Guy Maddin (ili pak spomenuti Lynch i Greenaway), s kojim Jodorowsky zapravo ne dijeli ništa osim zapanjujuće originalnosti, što je, složit ćete se, (danas) iznimno teško postići u dugometražnoj produkciji. No, bez obzira na to koliko nam djela kultnog Čileanca djeluju kao 'zatvorena' cjelina, njegov je svaki rad gotovo drugačije žanrovske vrste, iako su svi odreda naseljeni gustim nizovima simbolike i najnevjerojatnijim bizarnim slikama i situacijama.


Jodorowsky živi u Francuskoj gdje prakticira psihomagiju, teniku ozdravljenja koja se koristi podsviješću ne bi li pobijedila pojedinčeve fobije, fiksacije, opsesije...

Njegove motivske preokupacije i stilske varijacije kreću se od trash horora, metafizičkih vesterna a la Sergio Leone, Fellinijeve i Browningove ljubavi prema cirkusu ('Nakaze', 'Ulica'), Hitchcockova 'Psiha', nadrealizma Luisa Bunuela, novozavjetnih epova i kršćanske tradicije, eksperimentalnog filma i misticizma Kennetha Angera ('The Inauguration of the Pleasure Dome') do simboličnih radova koje bi danas vjerojatno prvi potpisao visokobudžetni umjetnik poput Matthewa Barneyja ('Cremaster').

Veliki triptih koji se često spominje u njegovoj karijeri čine filmovi 'El Topo' (1970), 'The Holy Mountain' (1973) i 'Santa Sangre' (1989) - alegorijski vestern, kršćanska odiseja do ruba pameti i frojdovska noćna mora o majkama, osveti, cirkusu, ludilu i ljubavi.

Prije snimanja 'Svete planine' Jodorowsky je proveo mjesec dana bez spavanja pod nadzorom zen majstora, što umnogome odgovara i dojmu filma – snovitoj, halucinantnoj i luđačkoj odiseji nakrcanoj kršćanskim simbolima koje je veoma teško pohvatati jer je svaka scena gusto natrpana najrazličitijim mogućim značenjima. Film koji nije nužno razumjeti, nego uživati u bizarnostima koje se nižu nesmiljenom žestinom, nadrealistička je epopeja o potrazi za besmrtnošću, šaljiva i brutalna metafizička freska svega i svačega koju otvara kristoliki lik, koji lutajući nailazi na oskaćena patuljka, a zatim i na sedmoricu predstavnika sunčeva sustava s kojima se uputi na Svetu planinu kako bi pronašli besmrtnost (!).


The Holy Mountain

Dijalozi se u filmu pojavljuju tek od sredine, a i tada ih je malo, te se dobiva dojam šutljiva filma u kojem ulogu glavnog Alkemičara (boga) koji koordinira odabranu devetorku tumači, naravno, sam Jodorowsky, ujedno pisac scenarija, redatelj, skladatelj i kostimograf. Kao i u svim ostalim filmovima velikog čileanskog šaljivdžije i završetak ovoga je urnebesan – nakon silnih metafizičkih pitanja kraj se pretvara u metatekstualni geg, odzumiranje kamere usred velikog finala i hihot redatelja (alkemičara / boga) uz riječi: zbogom, Sveta planino, pravi život čeka negdje drugdje...

'Sveta krv' mnogo je pristupačnija i narativnija, a priča je, iako čini samu osnovu psihoanalize, toliko maštovito vizualno ispripovijedana da se vjerojatno i 15-ak godina kasnije može smatrati jednom od zanimljivijih i moćnijih drama na tu temu. Početak filma prati (kristolikog) mladića koji je primljen u ludnicu (točnije, u bolnicu s pacijentima koji boluju od Downova sindroma), a niz flešbekova nam otkriva njegovo turbulentno djetinjstvo i traumu koja ga je tu i dovela.


Santa Sangre

Živio je u cirkusu s ocem bacačem noževa i majkom, svećenicom heretičke crkve Svete krvi, koja štuje sveticu odrezanih ruku. U trenutku kad ustanovi da je muž vara s tetoviranom ženom, majka ih pokuša ubiti kiselinom, ali joj muž u borbi odreže obje ruke. Sin se nakon nekog vremena u bolnici oporavi, vidjevši majku kroz prozor, te po izlasku iz bolnice nadomiješta mačine odrezane ruke, isprva ubijajući očevu ljubavnicu, a zatim i sve ostale djevojke koje mu se približe, sve dok se jednog dana ne pojavi njegova ljubav iz djetinjstva – nevina štićenica tetovirane žene – i završi niz čudnih ubojstava.

Film završava, kao i prethodan, pravim hičkokovskim raspletom koji krije obrat dostojan 'Psiha' ili 'Plačljive igre'. Redateljevi sinovi Adan i Axel u filmu tumače glavnog junaka Fenixa u različitim životnim dobima, a scenarij potpisuje Dariov mlađi brat Claudio Argento, koji je u film uspio vrlo uvjerljivo uplesti svetice bez ruku, transvestitstvo, orgije, kazalište, cirkus, posesivnu majku, lutke te Isusa u ludnici koji s gomilom djece s Downovim sindromom u jednom trenutku odlazi u bordel i konzumira sve moguće droge.


El Topo

Cover Jodorowskyjeva vesterna umnogome pomaže pri gledanju filma, naravno, ako se dosad još niste sreli s njegovim radovima – kratko i jasno redatelj kaže: Ako ste vi dobri i 'El Topo' je dobar film, no ako ste ograničeni i 'El Topo' je ograničen. Ime filma i junaka, Krtica, metafora je za underground kinematografiju 60-ih, kad se događalo da se film probije na površinu i postigne neviđen uspjeh u mainstream vodama, kao uostalom i Jodorowskyjev.

Glavni je lik metafizičkog putovanja do iskupljenja istoimeni revolveraš u crnom koji se, da bi dokazao ženi da je voli, otisne na putovanje po pustinji kako bi se riješio četvorice najboljih revolveraša na svijetu, ujedno i majstora koji davno nadišli obične ljudske oblike. Nakon upitnog uspjeha El Topa ostavlja žena, kao što je i on ostavio svog sina na početku, a on završava u čudnoj pećini koju nastanjuju nakaze. Kako bi im pomogao da dođu na površinu, El Topo, sada u ruhu skromnog i reformiranog pokajnika, prosjači ulicama grada iznad pećine i planira iskopati tunel za nesretnike ispod grada. Sve se, naravno, završi u neviđenu pokolju, a kao točku na i u toj nadrealističko-metafizičko meksičkoj vestern varijanti kršćanskog iskupljenja Jodorowsky postavlja pčele na grob samospaljenog junaka, inače čest i nejasan motiv u svim njegovim radovima.


El Topo

Na optužbe da su za konzumiranje ovakvog filma potrebne teške halucinogene droge, Jodorowsky je odgovarao da je to za gledatelje već obavio redatelj. A što bi i rekao kad se film reklamirao sljedećom rečenicom: Pogledajte gole franjevce koje bičuju kaktusom, svećenika kako odlazi u zalazak sunca s patuljkom i novorođenim djetetom. Što sve to skupa znači, nije jasno, ali sigurno je da nećete zaboraviti.

Isto bi se moglo reći i za sve ostalo što smo ovdje natuknuli, a ako vam ni to nije dosta – svoje znanje upotpunite na čudnom homepageu Alejandra Jodorowskog. I nabavite negdje njegove filmove, stvarno su sve što smo o njima rekli!


Micro Utopia Be
Na vrh
Notax View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
Guverner

Pridružen:
15.travanj.2004
Status: Offline
Postova: 6610
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Notax Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 15.veljača.2007 u 18:32
Originalno postano od strane člana: Jango Fett Jango Fett napisao:

Pa upravo je poanta Aliensa to što Cameron nije htio raditi kopiju jedinice. Nije on obezvriejdio jedinicu, on je napravio novi film, baš kako i dolikuje činjenici da ga je radio novi autor (jednako su napravili odlični Fincher za treći dio i Pierre-Jeunett za četvrti).

Aliens je vrhunski inkorporirao Cameronov stil - tamna atmosfera, hrpa metala, vojnički stil, puno teške akcije od koje zastaje dah, i naposljetku ta genijalna simbolička scena borbe između dvije matice. Radi se o univerzalnoj borbi za opstankom između vrsta.
Za razliku od Scottovog Aliena koji tu vrstu prikazuje kao nativno zlu (simbolika je u odnosu na ljudsko biće i ukazuje na psihu), Cameronov Alien je vrsta koja se bori za opstanak u prirodnom poretku nadmetanja za prevlast. Cijela priča podsjeća na genijalni McTiernanov "Predator" koji se bavi sličnom tematikom. 


Ja nisam primetio da Scott prikazuje Aliena kao native zlog.

A ovo ostalo, to je ono kako si ti shvatio. I sam znaš da fanovi znaju da razviju cele gomile teorija o svakom detalju nekog filma, a kada u nekom interview-u pitaju režisera i navedu mu 5-6 od tih detalja sa razradjenom pričom o svakom detalju šta je pisac hteo da kaže, njegov odgovor je: Oink!?
    E=mC^2 +/-3dB
Na vrh
 Odgovori Odgovori Stranica  <1234 485>
  Podijeli temu   

Skoči na drugi Forum Forumske ovlasti View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.

Stranica je generirana u 0,283 sekundi.


Audiofil.net @ 2017   l   Hosted by PLUS


ZADNJIH 20 POSTOVA
Forum: Audio komponente
Dobre SH prilike
Forum: Audio komponente
Najljepši zvučnici na svijet...
Forum: Audio komponente
Krell s300i
Forum: Dodatni pribor
Kriogenizacija lampi i ostal...
Forum: Predstavite se
Dobar dan
Forum: Retro audio
Preporuka (semi) retro (pret...
Forum: Računala i audio
Lokalna mreža bez routera
Forum: Retro audio
podrumski grupnjak-adcom gda...
Forum: Audio komponente
Spajanje slušalica...kamo?
Forum: Uradi sam
Audio Grade elektroliti
Forum: Audio komponente
Utjecaj gašenja pojačala dir...
Forum: High-End
Magneplanar 30.7
Forum: Audio komponente
help
Forum: Uradi sam
DAC+pretpojacalo+pojacalo za...
Forum: Audio komponente
Marantz PM16
GLAZBENI FORUMI
Forum: CD i ostali mediji
Što slušate?
Forum: CD i ostali mediji
JAZZ KLUB
Forum: CD i ostali mediji
Jubito
Forum: Live
HIFI AV show LJ 2017
Forum: Live
Najave koncerata i fest...
Forum: CD i ostali mediji
Video klub
Forum: Vinyl
kabel za uzemljenje
Forum: CD i ostali mediji
Dobri koncerti na DVD ili Bl...
Forum: CD i ostali mediji
Ludi DJi, ludi mixevi
Forum: Vinyl
Poklanjam ploče na 78 okreta...
NEVEZANO UZ HI-FI
Forum: Ostalo
Night Club
Forum: Ostalo
Biciklini!
Forum: Ostalo
Budalaštine
Forum: Ostalo
RIP
Forum: Ostalo
Vic!!!
Forum: Ostalo
HP compaq small form
Forum: Ostalo
Jesam li ja audiofil
NOVI ČLANOVI
estugarda
Dani
simo
Quad405
sirojed
Rollingstone
yami