Ispiši stranicu | Close Window

70's- dokumentarac, komentari?

Web: Audiofil - feel the sound -
Kategorija: Glazba
Ime foruma: CD i ostali mediji
Opis foruma: Preporuke, pokude, recenzije...
URL: Http://www.audiofil.net/forum/forum_posts.asp?TID=14997
Datum ispisa: 24.kolovoz.2019 u 07:09
Verzija Softwarea: Web Wiz Forums 11.10 - http://www.webwizforums.com


Tema: 70's- dokumentarac, komentari?
Objavio: alexatpos
Tema:: 70's- dokumentarac, komentari?
Datum objave: 29.svibanj.2019 u 23:08
Nedavno smo imali priliku citati razlicite osvrte na temu (pre)cijenjenih bendova iz tog doba, pa me interesira je li itko gledao seriju iz naslova u kojoj se govori o tom dobu i muzici.

Iako nisam vidio nista novo i iako je mozda ova serija samo jedan pogled odredjenih protagonista koji su bili dio scene tada, osobno, meni je nekako potvrdilo osjecaj koji imam odavno.

Naime, sa glazbene strane, popularna muzika i bendovi tog vremena me ne interesiraju odavno, iako razumijem drustveni kontekst i znacaj koji su imali, ili imaju na veliki broj ljudi razlicitih generacija. 

Interesantno, poruka u dokumentacu je prilicno ambivalentna, sa jedne strane je ocigledno kako je to sve 'biznis', a sa druge se ipak istice kreativnost i razliciti drustveni pokreti koje je muzika zacela ili barem pratila (punk ili new wave, za razliku od stadionskog rocka koji je tada vec postajao relikt proslosti)

Eventualna promisljanja su ostala ista (ma koja bila) ili je netko mozda revidirao stavove, ma koji prije bili?



Odgovori:
Objavio: zed_alive
Datum objave: 30.svibanj.2019 u 09:39
Jel to uz bok onom slavnom rockumentarcu 'This is Spinal Tap'?


Objavio: glava
Datum objave: 30.svibanj.2019 u 10:35
Originalno postano od strane člana: alexatpos alexatpos napisao:


Eventualna promisljanja su ostala ista (ma koja bila) ili je netko mozda revidirao stavove, ma koji prije bili?

 A koji su tvoji stavovi ma koji prije bili ? haha
Dobro je što si pokrenuo raspravu al da ne bi bila samo akademska tj. bez osobnog  mišljenja napiši u dvije rečenice s čim se slažeš a s čim ne slažeš...

Nisam gledao te dokumentarce jer sam ih se već nagledao do sada, a društveni značaj rokera i tada kao i sada je velik ali samo mulariji...

Ozbiljni ljudi kao što smo ti i ja mogu samo zijevat kada rokeri daje upute čovječanstvu što da promijeni.

Goran Bare je paradigma ( model)  Rokerskog propovjednika. Zadnji put se uspio ustat prije podne kad je bio na početku srednje škole prije nego je nakupio 50 neopravdanih pa ga izbacilo iz škole.
Od tada svakodnevno tj.par minuta dnevno kad je u pauzi između bacanja u trans, daje prijedloge kako treba svijet izgledat al pritom optužujući sve žive a naročito One čije ime neću više spominjat haha

Dakle, od  rokera općenito tu i tamo vrijedi glazba a propovjedi piš živi...
 


Objavio: zed_alive
Datum objave: 30.svibanj.2019 u 11:45
Lako je pljuvat po drugima i paušalno suditi ljude...kad si glup.


Objavio: glava
Datum objave: 30.svibanj.2019 u 14:19
Originalno postano od strane člana: zed_alive zed_alive napisao:

Lako je pljuvat po drugima i paušalno suditi ljude...kad si glup.

Nije da se ne identificiram iako nisam roker propovjednik
Na koga si zed mislio ?
Jesi gledao te dokumentarce i što misliš o utjecaju pop/ rock kulture na čovječanstvo ?
Kome više vjeruješ ? Madonni s velikim prihodima ili nekom sociologu pop kulture s malim prihodima ?
Ne sprdam se s Aleksom...


Objavio: alexatpos
Datum objave: 30.svibanj.2019 u 16:52
Nadao sam se kako ce eventualni komentari otici dalje od jednostavnog 'svidja' mi se muzika ili ne....
Osobno, meni (spomenuta glazba) vec desetljecima, ne, ali to nije ni bitno....
Interesantno je cuti ili vidjeti neka promisljanja o muzici ili stvarima koje je prate iz razlicite perspektive U ovom dokumentarcu npr. govore kako je glazbena industrija u ta doba zaradjivala znatno vise love nego
filmska, ili kako su iz tih razloga nastali koncerti na stadionima ili ogromnim dvoranama, a radi kojih se onda i sam show morao promijeniti, odnosno prilagoditi takvim prostorima, itd, itd.
Pete Townshend govori kako se osjeca licemjerno sto navodno salje nekakve 'buntovne' poruke sa bine, a istovremeno je bio bogati ozenjeni sredovjecni tip.....
Ili, punk koji pocinje kao pobuna protiv takvih, a u neka doba ekipa iz Clash a posjeduje nekoliko zgrada u Londonu, itd...
Ne milim kako bi umjetnici trebali biti siromasni, niti vjerujem kako je bunt jedini razlog zbog kojeg je rock nastao ili trajao,  vec samo primjecujem kako svi mi, ponekad, imamo sentimentalan pogled na stvari iz proslosti koje nam se dopadaju, pa ih dozivljavamo kao 'vrijedne', iako je njihova vrijednost iskljucivo plod naseg osjecaja, a ne mozda objektivne stvarnosti...
Utjecaj pop/rock  'kulture' je neupitan, samo konstatiram kako je to cesto plod marketinga ili mit kojeg bi ljudi mozda trebali postati svjesni negdje nakon zavrsetka srednje skole....
No, pretpostavljam kako je tako sa svim stvarima, pa cak i sa onima koje su daleko ozbiljnije ili imaju puno veci utjecaj na nase ili zivote opcenito...



Objavio: popol_vuh
Datum objave: 30.svibanj.2019 u 18:05
Nisam gledao dokumentarac, ali mi je drago da otvaraš ovakvu temu, alex. Mene osobno ova makroperspektiva društvenog utjecaja rocka zapravo ne dira previše, jednako kao što mi ni aspekt "bunta" nije nešto u fokusu. Muziku gledam više kao nešto što funkcionira u "jedan na jedan" odnosu, ona za mene funkcionira prije svega u privatnom prostoru. Muziku sam oduvijek vidio kao nešto što se primarno obraća mojem unutarnjem životu, a ne kao društvenu funkciju.

Mogu reći da me općenito kod rock dokumentaraca živcira ono što je poprilično tipično za njih - konstruiranje neke makro-perspektive od strane pretencioznih glazbenih novinara i onda obilje patetike o raznim "društvenim utjecajima" i sl. Obično vrlo nemušto konstruirano. U toj perspektivi je česta onda i priča o "buntu" rocka koja u tom kontekstu jasno pokazuje grubi sukob sa ovim realitetom rock zvijezde o kojem pričate sad na topicu.

Što se tiče ove teme kreativnost-biznis, mogu samo reći da nemam nikakvih problema da se kreativnošću zarađuje, ali imam problema sa onima kojima je biznis prvi. Ako novac dođe kao organska posljedica bavljenja kreativnom djelatnošću i ako umjetnik ostane umjetnik - sve 5. To je naravno nešto što treba procjenjivati od slučaja do slučaja, ali obično je nemoguće zadržati ikakvu razinu kvalitete ako je čovjeku novac prvi, pa nije tako teško vidjeti tko je tko.


Objavio: alexatpos
Datum objave: 30.svibanj.2019 u 19:34
Konkretno, u ovom sto sam ga gledao, mislim na htvu, nema previse patetike, dapace, autor kao de se trudi demistificirati epouhu i prikazati pozadinu stvari. Naravno kako je to samo jedan aspekt i kako ne treba generalizirati, no vjerujem kako moze biti poucno...
Sto se tice glazbe i njenog individualnog utjecaja, slazem se sa osvrtom koji si napisao, no iako sve pocinje od nase perspektive, za nekakvu raspravu bilo bi uputno zauzeti distancu od osobnih stavova...
Mozda bi onda i odmakli od pukog prepucavanja o tome koji su, ili bolje, zasto su neki bendovi ili glazba (pre)cijenjeni...
No, iako je vrijeme kisovito, nekako sumnjam kako ce tema otici daleko...



Objavio: zed_alive
Datum objave: 30.svibanj.2019 u 20:38
A...kad su se glazbenici trudili zarađivat primarno, pretpostavljam da se to moglo onda osjetit i na albumima, da su nastali kao pokušaj cijeđenja onog što se prethodno pokazalo uspješnim, radije nego ekskurzija u neke nove, neistražene vode, jer ista nosi rizik da se i neće toliko svidjeti publici. A s druge strane, 'milking' starog je ograničenog trajanja, a ni muza neće blagonaklono to gledati. Ja sam uvijek cijenio, jasno, put kreativnosti, pa makar on išao u smanjenje broja ljubitelja. Osjeti se razlika između kreativnosti koja nije za svakog (i rezultira onim što većina percepira slabijim albumom), i popuštanja kreativnosti.

Na kraju krajeva, kreativnost je povezana s vlastitim životom i (de)evolucijom, i njen gubitak tj. bitno oslabljivanje u nekoj točki karijere je de facto klasika. Stoga se čovjek divi glazbenicima kojima se to nije dogodilo.

S druge strane, koliko dokumentarac govori o borbi glazbenika sa samom industrijom, oko stupnja nezavisnosti tj. vlastitog utjecaja u stvaranju konačnog proizvoda? Jer industrija je ta koju zanima masovna popularnost proizvoda, da se što više proda...ali industrija nije sveznajuća, i ide više na neke populističke kompromise i jeftine trikove, i u konačnici te njihove isforsirane odluke na kraju mogu bit i komercijalni zajebi, da o muzičkom smislu i ne govorimo. Ali industrija je vjerujem kroz povijest svejedno više vjerovala sebi, nego samim glazbenicima, da će uobličiti proizvod koji će se bolje prodavati (odnosno, svidjeti više ljudi).


Objavio: moog
Datum objave: 31.svibanj.2019 u 01:30
Meni su konkretno Krimzoni sjeli maksimalno i na prvu i to je to.
Sto se 70ih tice, ne trcim doma stavit npr. Free - All Right Now ili nesto slicno, naprotiv. 
Po meni nema precijenjenih bendova. Ima samo bendova koji ti osobno pasu ili ne.
Tu ne ubrajam PR i marketing produkte, koji ti se masinerijom slijevaju niz vrat jer je to nevjerovatno i briljantno, a onda nabavis, stisnes "play" i kazes WTF?! Za nesto takvo se moze rec da je precijenjeno. Ostalo je u kontekstu vremena. Rijetko mi ruka poleti za npr. Parplima, ali da je imalo svoje zasto u ono doba - je.
Sva muzika je biznis, danas mozda i vise nego ikada, pocevsi od mejnstrim izvodjaca, do rerereremastered izdanja koje ekipa nanovo kupuje, a koji se, uz dodatak naljepnice i figurice bassiste, nanovo stampaju svake dvije godine.
Sto se stava tice, nazalost starimo i nuzno je da se puno toga mijenja. Ali sa velikim simpatijama se i dalje sjetim velikana koji su izjavljivali kako su "spavali sa 48000 zena u 3 dana", a ja sam im tada vjerovao. Marketing je odradio svoje, nisam jednom kupio neciji album zbog recenzije, reklame ili intervjua, koji me kasnije razocarao. No, to je poanta industrije. Bio sam dijete, savrsen konzument. Ako imaju izdavaca, svi su i sve je proizvod. A izdavac ce se potruditi naci nise u kojoj ce nuditi sve - od iskrenih osjecaja folk muzike, do najnovije ultraalternative za pametne koji razumiju.
Osobno, ako u lokalnoj krcmi vidim "frikove" koji su stali sa muzikom u 70ima, pokusat cu izbjec raspravu. Znam da je Page Bog, Hendrix Buda i sve ostalo, ali smo to vec 100000000 puta rekli ili culi, jer mi ovo zivimo. Niti jedan dokumentarac mi nece promijeniti stav prema nicemu oko glazbe. Zamislio bih se nad sobom da mi javni medij i dalje utjece na vlastito misljenje. Apropos glazbe, upravo se vrte Bill Brufordovi Earthworks iz 2000ih, a slijedi TV On The Radio. Zivot je lijep.


-------------
I'm a Blackstar ✴


Objavio: zed_alive
Datum objave: 31.svibanj.2019 u 08:25
Originalno postano od strane člana: moog moog napisao:

Sva muzika je biznis,
 

Danas su stvari ispolarizirane poprilično...s jedne strane imaš muzičare pod okriljem industrije i menadžerske projekte koji zgrću pare. A s druge strane imaš muzičare van žiže, industrije, i pod kapom nekih manjih labela i kuća, kojima je jedina osobna poveznica biznisom nekakva intencija življenja, jer ne prodaju na tom nivou, i jer nemaju ugovore s velikim kućama, već izdaju preko vlastitih ili malih labela. A prodaja je u velikom dijelu stvar eksponiranosti broja ljudi određenoj muzici, pri čemu se muzički ukus bar dijelom (nekad i velikim dijelom) formira i kao rezultat te eksponiranosti - i ne mora to biti radi eksponiranosti određenom bandu ili muzičaru, već određenom žanru i srodnoj muzici: ljudi su u određenom razdoblju svog života (mladost) otvoreni za usvajanje muzičkog ukusa, vlastito formiranje u tom smislu -  koliko dugo će netko ostati otvoren, to je dalje osobno, ali tko voli muziku bar je u jednom razdoblju života to stvarno i bio, jer je došla neka nova muzika, kakve prije nije baš i bilo (ili kakvu prije nisi imao prilike ni slušati baš), pa si je zavolio. I jasno da spram muzike kojoj nisi bio eksponiran, da je nisi imao ni prilike zavoliti i 'ući' u žanr, i osim ako ti baš iz nekih razloga prirodno ne leži, neće ti svakako sjedati na prvu. U toj poziciji su svi muzičari koji nisu dio industrije - oni se sviđaju manjem broju ljudi, jer manji broj ljudi naprosto naleti, a manji broj ljudi koji je pak naletio na njih je svoj ukus formirao spram glazbe kakvu sviraju. Ali to sve ništa ne govori o samoj kvaliteti muzike ili njihove izvedbe. Masovnost slušanosti nije mjerilo kvalitete, jer za masovnost, osim kvalitete, netko ti mora omogućiti i eksponiranost. A i sama kvaliteta muzike ima više vidova kroz koji se može iskazati. 

Enivej, poanta je bila samo nadodati se da pogotovo danas, u internet vremena, sva muzika nije biznis, osim ako se pod biznisom ne podrazumijeva puko egzistiranje od muzike. Gledano tim kriterijima, večina muzike zapravo danas nije biznis. Ali promatranje kroz prizmu onog što je eksponirano kroz marketinške kanale muzike (u što spadaju i radio stanice i muzički servisi), može se činiti da to nije tako. Internet je dao dimenziju globalne dostupnosti onoj muzici koja nije dio diskografije i gdje je industrija neće gurati u uho slušaoca, gdje si prije samo imao lokalnu dostupnost, odnosno mogućnost da na opskurnim mjestima slušaš direktno izvođače - što i danas, jasno, imaš. Znači, danas imaš globalnu dostupnost - što ne povlači i da ćeš samim time imati i globalnu prisutnost (o tome dosta, nažalost, a nekad i na sreću, odlučuju algoritmi tražilica audio/video servisa). 

A to što slušanost neće nužno biti proporcionalna kvaliteti, to je vezano uz formiranost ukusa, i puke činjenice da pojedino stvaralaštvo naprosto nije namijenjeno za masovni ukus...no naći će svoje krugove. 

U neku ruku, diskografska industrija nikad nije bila nebitnija no danas - premda je i danas vjerojatno jedini put do 'megapopularnosti'. 


Objavio: tatamata
Datum objave: 31.svibanj.2019 u 09:27
Originalno postano od strane člana: moog moog napisao:

Osobno, ako u lokalnoj krcmi vidim "frikove" koji su stali sa muzikom u 70ima, pokusat cu izbjec raspravu.
haha
https://www.youtube.com/watch?v=Rwn0R1PFUwU" rel="nofollow - učili su učili od srijede do petka...


-------------
prava hifa svijetli u mraku.


Objavio: doro
Datum objave: 31.svibanj.2019 u 09:39
I presli na folk nakon ovoga

-------------
Primare A30.1 mkII,Pro-Ject Tube box,Teac TN-300,Pioneer SACD 696,Proac Response One SC,Atacama SE 24.


Objavio: moog
Datum objave: 31.svibanj.2019 u 21:26
Sori, Zed, mislio sam na svu muziku koja ima label iza sebe i official izdavaca. Pisao sam u sitan sat, pa se dogodi i najgor....pardon, najboljima.
Tatamatta, ne vidim link. Nije do njega, do mene je. Lokacija: Nedodzija.


-------------
I'm a Blackstar ✴


Objavio: zed_alive
Datum objave: 31.svibanj.2019 u 23:08
Nije baš skroz meni jasno kako sve to funkcionira, no postoje manje labele i manji izdavači, i čini mi se da tamo stvari funkcioniraju bitno bolje (bar u nekim žanrovima), odnosno da muzičari imaju bitno više slobode oko odluka...bar se iza tih uradaka nekako da očitati bitno više autorskog potpisa i manje nekakvih nakaradnih produkcijskih potpisa.

Ovi žanrovi kojima sam sklon lejtli, americana/roots/american folk, nema tu neke bitne produkcijske fabrikacije ni pizdarija...gola muzika, margina, nitko to ne gura ni forsa. Za razliku od countryja kojeg molestiraju u besvijest.


Objavio: moog
Datum objave: 01.lipanj.2019 u 05:10
Manja kuca - vise slobode, ali i manje $€£.
Nama, krajnjim korisnicima, nebitno. Al kuzim i njih, kad im dop**di taljiganje po bespucima i fast food umjesto cateringa itditd. Pa se onda lijepo pokuca na vrata Velikima i kaze kako su spremni za suradnju. Ali onda nema "lako cemo". Neki se tu pogube i opet vrate manjem izdavacu, a neki cak i naprave albume karijere. Ima i jednih i drugih primjera kroz povijest. Sreca nasa da imamo izbor. Egoisticno, ali tako je. Da se albumi kupuju po skali pjevaceve muke, svi bi doma imali samo blues i pjesme o radu na poljima pamuka.
Country je, kao sto znamo, njihova domaca glazba. Pomnozis sa brojem stanovnika i jasna je racunica. Jedan Amer mi pustio nekog kantri repera, decko je navodno mega. Ne sjecam se imena, ali, kako rekoh, postoji nisa za sve...


-------------
I'm a Blackstar ✴



Ispiši stranicu | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net