Hi-Fi

pretraga  


High End Show (HES) Budapest 2004 - Audiofil - feel the sound - Hi-Fi sajam

High End Show (HES) Budapest 2004

Nakon poduže vožnje po kiši i vjetru iz Osijeka do mađarske metropole, stižemo do Art hotela koji se nalazi na desnoj strani Dunava udaljen pedesetak metara od obale. Plaćanjem relativno skupe ulaznice (2300 ft , što je oko 10 eura) ulazimo u carstvo dobrog zvuka i neobične arhitekture već spomenutog hotela. Ako se dobro sjećam u tom se zdanju već 4 godinu zaredom održava HES, a moja mala ekipa i ja posjećujemo taj sajam već 7 godinu. Osim glavnog događaja u Art hotelu, tvrtka Magic Sound u Gellert Hotelu obično izloži "hrpu" CD-ova, pokoji interkonekt i zvučnički kabel. Osim te prodajne izložbe naravno da su stavili i vrhunski sistem koji se zadnjih godina bazirao na vrhunskim Avalon zvučnicima (pojavljuju se tu i još Wadia, Jeff Roland, Van Der Steeen), a što je vrlo zanimljivo izvor zvuka i predpojačalo, su 4-5 m udaljeni od pojačala, dok su pojačala na minimalnoj udaljenosti od zvučnika. Nažalost ove godine ih nije bilo u Gellertu.

Pođimo redom. Prva soba u kojoj smo bili je firma L'auditeur izložila Clear Audio Champion gramofon, Usher CD player, perdpojačalo, izlazno pojačalo i zvučnike, koji su se razbaškarili na Finite Elemente racku, te gutali fino filtrirani napon iz Pointe letve.

Oduševilo me pročišćen, agilan i transparantan zvuk. Keith Jarret Trio je zvučao izvrsno. Muziciranje sva tri glazbenika uz jasan i razgovjetan Jarretov glas su me natjerali da provedem u toj sobi više vremena nego što sam planirao. Cijela zvučna slika je bila homogena, a svaki izvođač se unatoč tome mogao jasno "vidjeti". Malo me je zasmetalo što je sistem tiho radio, te se nije mogla osjetiti makro dinamika (mikro dinamika je OK), te je bas bio malo "tanak".

Prvo što sam vidio ulaskom u slijedeću sobu je bio prekrasan Clear Audio Master Reference gramofon

Ostatak sistema je bio Gryphon Mikado CD player i ostala Gryphonova elektronika, koja je "tjerala" Wilson Benesch zvučnike serije A.C.T.

Sve ovo lijepo izgleda na fotografiji, no prva greška koje se inače ne dešavaju u Budimpešti, je nepravilno postavljene zvučne kutije, preblizu stražnjeg zida, tako da se između zvučnika nalazi rack. Naravno to rezultira pucanjem zvučne slike po sredini i nedostatkom dubine scene. Ipak zvučnik težak 74 kg i nije baš za selidbu po sobi. "Žar ptica" Staravinskog je svirala na gramofonu dominirajući dinamikom, bez izobličenja ili zagušenosti gudačkog korpusa, čisto jasno i transparentno, sa tek malom dozom kompresije u najjačim udarima orkestra. Uz dva crnca koji bi malo selili kutije po sobi mislim da bi se mogo dobiti vrhunski zvučni spektakl i to za svu vrstu glazbe.

Moji miljenici Dynaudio Contour 1.4

su pokazali dio svog umjeća. Zašto dio? Poznavajući karakter kompletnog Dynaudiovog širokog opusa, došao sam do zaključka da im treba jako puno snage te da je Octave cijevno pojačalo nedovoljno da bi nahranilo watima gladna usta Dynaudijevih zvučnika, no možda "dečki" iz firme Music Tools i nisu imali neko bolje pojačalo. No ako taj detalj zanemarimo, Meridijanov CD transport i DAC, su u kompletu lijepo odradili svoj posao. Iz kutija se čuo kontroliran i precizan bas, jasna pozornica sa točno određenim položajem izvođača, jedino što se već malim pomakom iz "sweet spota" gubi stero slika. Očito da polarna karakteristika zvučnika nije adekvatna, što je vrlo neobično za taj zvučnik. Također sam primjetio da je klavir "digitalno pročišćen" i bez osjećaja za tipku, no to je možda problem digitalije.

Nažalost mađarska kultura ne dozvoljava glasno "raspaljivanje" komponenti, tako da se u jednoj sobi ne može čuti niti jedan drugi sistem, već se uglavnom uživa u "low level" slušanju. Ponekad dolazim u napast da ih zamolim da malo "ošinu" taj sistem, ali mi koćni odgoj to ne dozvoljava. Baš bi bilo lijepo potjerati Dynaudio Confidence C4 da da sve od sebe. Vjerujem da bi T+A CD transport, DCS Elgar plus, Octave preamp i Restek mono blokovi dali još više čiste glazbe

Sve kontrolirano i muzikalno, jedina pomisao da bi moglo biti prozračnije i otvorenije kad bi se pojačalo. Nakon slušanja renesansnih napjeva Guilarma Duffaya, odmah hitam u CD Bar, da kupim taj disk i obogatim svoju CD kolekciju.

Nasmijah se ugledavši šaren i izgledom neozbiljan audio sistem.

Baš sam pomislio da bi te lijepe igračke odgovarale mojoj dvogodišnjih kćerki, nebi li joj odvratilo pažnju od mog sistema. No prvo skoči pa onda kaži "hop". Synthesis CD player AND, 30-wati koje daju pentode u integriranom pojačalu iste talijanske tvrtke i zvučnici Club (13 kg par) su svirali odlično za manje sobe. Cijeli sistem je bio smješten u sobu od otprilike 8-9 m2. Prostorno i dinamički je ispunilo neveliku prostoriju. Pokazavši kako i male sobe nisu bauk za slušanje glazbe. Ni u jednom dijelu spektra nije bilo iskakanja, niti zagušenja. Kćeri moja ništa od hi-fija, to će možda tata sebi kupiti da može slušati glazbu o našoj maloj kuhinjici dok poha šnicle i guli krumpir.

Još jedana od duhovitih dosjetki audio industrije, nebi li svojom originalnošću privukli pažnju klijentele koja je željna imati nešto drugačije nego obični audiofili. Riječ je o 47 laboratory i njihovim mini-igračkama.

Mada na slici izgledaju i relativno veliko, zvučnici su visine oko 15-tak cm, sa bas-refleks ustrojem, no kad ih čovjek sluša, a nevidi misli da su "mrcine" od 40-50 cm. Sve ostalo je također od iste firme: CD-transport, DAC, amplifikacija, kabeli i napajanje. Sve u svemu jako dobro svirajući sistem poglavito za moju malu kuhinjicu. Idealno rješenje za malene slušaonice bogatih audiofila, premda se za 10.000 Eura se može dobiti kvalitetniji zvuk sa komponentama normalne veličine.

Ulaskom u jednu od dvije najveće sobe na sajmu nakratko sam poslušao Audia Flight elektroniku (CD, predpojačalo i pojačalo) i Credo samostojećim kutijama

Bas ogroman, voluminozan, dok je ostali dio spektra bio korektan. Nažalost u istoj sobi je bio i Usher zvučnik serije Dancer sa Audia Flight elektronikom

(moja malenkost),



(dio Osječkog tima Zvonko) tako smo nakon "malog" sistema poslušali "big solid state sound" u svakom smislu. Velika pozornica, solidna dinamika (eh kad bi Mađari to još malo pojačali). Sve odsvirano sa lakoćom i bez imalo napora. Moram priznati da za talijansku firmu Audia Flight nikad nisam čuo, a Usher je također novost za mene.Na SLICI 13

je također Usher 6 Series CP-6371 kojeg nažalost nisam bio u prilici čuti, jer nije bio spojen, a nisu mi dali da ga nosim kući (šmrc).

Druga velika soba, po mojoj procjeni 50 m2, je krila u sebi san svih audiofila Avantgarde trio. Trostazne trube sa aktivnim sub-wooferom, osjetljivosti 107 dB (1W/1m) koje može potjerati i malo dijete.

(opet ja),

Ipak umjesto djeteta je tu bio i Quad CD palayer i meni nepoznata amplifikacija, mislim da su mono-blokovi bili tranzistorskog ustroja

Sad se postavlja pitanje: kako je to zvučalo? Odgovor: Pojma nemam!? Svrha prezentacije u toj sobi je bila promocija diskografske kuće koja se bavi prodajom nosača zvuka pomalo ezoteričnog stila. Taj materijal je bio nezahtjevan, još kad se pusti tiho "na uvce" onda se iz takvog sistema nemože ništa razlučiti. Srećom pa smo sličnu postavu imali prilike poslušati u Zagrebu, te jedino mogu žaliti što nisam mogao još jedanput mogao uživati u "živoj svirci".

Izvori zvuka su bili magnetofon

i jedno prijenosno računalo na kojima su master snimke (u DVD-A kvaliteti). Nažalost sistem vizualno jako puno obećava, ali slušno me nije oduševio. Prošle godine smo imali prilike slušati master snimke sa Revoxa i Nagre i to je bilo gotovo identično živoj svirci, dok je ovo bio jedan osrednji nezanimljiv sistem.

Ulaskom u slijedeću sobu zašao sam u zonu jazza. Idealnan sistem za tu vrstu glazbe, topao, ugodan, prostorno korektan. Talijanske 300B triode (Viva integrirac), francuski Audiomecca Memfisto II CD player i vjerovatno Viva zvučnici

Zaista, akustična gitara, ritmičnost udaraljki, toplina ženskog vokala dali su do znanja da se radi o izvanrednoj kombinaciji. Imam osjećaj de bi se takav sistem moglo satima slušati bez nekog većeg zamora ili dosade. Šteta što se nije poštalo nešto "teže", npr. neki veliki orkestar ili new age ili rock (a zašto ne?).

Odavno je Quad bio pojam za elektrostatske zvučnike već 50-tak godina, a slušali smo novi model ESL 989, predpojačalo QC-24 V lve i pojačalo II-forty V lve

Od izvora je bio 47 laboratory CD player i "neki" gramofon (neznam koji). Zaista su elektrostati jedna posebna priča. Teško je s njima, a kad čovjek navikne na njihove prednosti ne želi više slušati niti jedan dinamički zvučnik. Njihove prednosti u prirodnosti, veeeeeelikom prostoru, timbru, finoći iznošenja detalja, brzini poglavito kod žičanih instrumenata, stavljaju u drugi plan njihove mane (nedostatak dinamike, glad za watima, suženo frekventno područja), pa 'ko voli nek' izvoli.

Na SLICI 23

vidimo Quad CD player, Audio Note gramofon i Avangarde Solo koaksijalne dvostazne horne. Kao i prošle godine slična kombinacija, bez gramofona, zvučnici spojeni direktno na CD-player, ništa posebno. Jedan bezličan i ispran zvuk, niti dobat niti loš. Moram priznati da neznam što je u pitanju, akustika, položaj zvučnika ili elektronika. Rado bih tu kombinaciju poslušao u svojoj sobi ili bar zvučnike, tek toliko da im dam još jednu priliku.

Može meni jedan takav! Konačno nešto bez da imam primjedbi. Avangard Duo sa aktivnim basom, u sobi zavidnih dimenzija (oko 30-tak m2), gramofon čini mi se Audio Note, 47 laboratory transport i DAC , Kondo Audio Note Neiro integrirac sa 300B cijevima



To je posebna serija pojačala koja se ekskluzivno radi u Japanu pod nadzorom konstruktora Hiroyasu Kondo. Neki tip pjeva obrade jazz laganica i usput se jako dobro zabavlja sa publikom. Svaka nanjmanja promjena u artikulaciji njegovog glasa, bilo da pjeva ili govori se jasno osjeti. Raprodukcija klavira, zrak oko instrimenata i prostor plijenili su pažnjim. Jako je interesantno bilo slušati tihe pasaže velikog klasičnog orkestra gdje se svaki detalj osjeti, nekompromiran, niti jedan instrument se ne ističe ili je zagušen. Najviše se to osjeti u čvrstom, brzom dubokom i nenametljivom basu. Kontrabas se jasno čuje od potezanja gudala preko žice do istitravanja njegovih najdubljih tonova, bez ikakvog napora. Doduše za te novce bi bila sramota da to neradi dobro. No mora se uzeti u obzir da je za samo postavljanje tih zvučnika potrebno jako puno snage, znanja i energije.

Konfekcija! Marantz elektronika i Tannoy kutije

Šta reći? Nakon svih ovih sistema, bolje je ni ne komentiram. Nije to sviralo loše, bilo je u basa, dinamike, prostora, ritma. Ipak se osjeti da nemožemo uspoređivati dvije različite klase. Ipak je ovdje riječ samo o hi-fiju, a mi smo bili na high end sajmu.

Nagradno pitanje: koja kutija svira na SLICI 27?

Odgovor: SVE!
Slijedeće bi pitanje bilo, a koja je spojena na pojačalo Bryston i Meridian CD player, odgovor je "ona mala". No ta "mala" svira kao "velika". Riječ je o transmission line kutiji, gdje se dobrim proračunom tunela, mogu dobiti "čuda"

Jedno od takvih čuda je i ta mala kutijica. Veliki, masan i težak bas neznatno je dominirao ostalim dijelom spektra. Solidna konstrikcija, ugodni vokali, vrlo živahno i dinamično. Većina rock orjentiranih audiofila bi ga rado poželjela i svojim malim sobicama, a neke od većih modela i u svojim sobama. Sve u svemu, nije to tako loše obzirom na cijenu, mada bih to isto strpao u koš sa Marantzom i Tannoyem.

Još jedan interesantan međunarodni spoj. Engleska ritmičnost i njemačka preciznost krasile su osobine Linnove elektronike uključujući gramafon Sondek LP 12 i Audio Physic Avanti samostojeći zvučnici i mono blokovi

Još jedan primjer kako dobro pogođen set-up može svog vlasnika nagraditi izvanrednom audio predstavom. Odmjeren i miran zvuk, bez ikakvih iskakanja, trzaja ili drugih nepodopština koje nam mogu naši ljubimci pripremiti. Mogao bih satima slušati bilo koju vrstu glazbe. Jedan izrazito uravnotežen sistem.

Koji peh! Iz razgovora u povratku sam čuo da sam promašio jednu sobu. Tamo se našao naš susjed Kuzma Stabi S sa Jadis integrircem, transportom T-1 (ajme!) i DAC-om, a vedro i veselo je pjevušila nova JMLab Alto Utopia Be, ali opet tiho «na uvce». Nije bilo kritike, ni pozitivne ni negativne.

Nezaobilazno je malo i napisati o mojim dojmovima sa sajma nevezanih za hi-fi, odnosno high end. Rijetko se mogao čuti razgovor u sobama za vrijeme prezentacije. Sasvim je normalno po izlasku iz sobe zahvaliti se demonstratoru. Sajam je bio jako dobro posjećen i do nekih soba se jako teško moglo doći. U dvije sobe je bilo jako puno vrhunskih CD-ova i gramofonskih ploča po relativno pristupačnim cijenama. Ipak kada čovjek dođe u takav grad kao što je Budimpešta ne može, a da se ne zapita koliko još tajni krije ova metropola. Bilo bi najbolje provesti cijeli tjedan istraživajući kulturne ljepote ovoga grada (po danu kulturne, a po noći ljepote), a High End Show je svakako jedna od njih.




NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: CD i ostali mediji
- Nostalgija
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?
Forum: Prostorna akustika
- Apparatus Room
Forum: Live
- Najave koncerata i festivala
Forum: Prostorna akustika
- Amigova soba
Forum: Prostorna akustika
- nasred
Forum: Računala i audio
- Računala kao transport
Forum: Predstavite se
- Bogdaj

UPRAVO SE ČITA


Top Audio & Video Show - Milano 2012
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Hi-Fi sajam, Reportaža
napisao: dM
Tektron TKECLL800S-I & Hoyt-Bedford Type 2
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: SET integrirano pojačalo / Samostojeći zvučnik
napisao: dM
Zagreb Audio Video Show 2012
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Hi-Fi sajam, Reportaža
napisao: žac
Sota Comet
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Gramofon
napisao: Nenad Grakalić
Otišao je velikan audija
Tip članka: Ostalo
Kategorija: In memoriam
napisao:

POSLJEDNJE NOVOSTI


JAMO Studio 8 Series Dolby® Atmos
What HiFi ? nagrade za 2017. godinu
Klipsch Heritage One / Three / Sixes
Hi-Fi Radionica na Zagerb Audio Video Show-u