Hi-Fi

pretraga  


47 Laboratory - Gaincard - Audiofil - feel the sound - Integrirano pojačalo

47 Laboratory - Gaincard

Nezadovoljan i frustriran dosezima prije svega digitalnih izvora zvuka, ali i kompletnim smjerom u kojem se kreće high-end produkcija Junji Kimura 1992. godine odlučuje započeti razvoj vlastitih uređaja. Tri godine kasnije na CES-u predstavlja prototip svojeg prvog proizvoda. U pitanju je bio CD transport ultimativnih karakteristika koji je pobudio veliku pozornost publike i medija, ali nije u potpunosti zadovoljio samoga konstruktora, te je on još ozbiljnije prionuo daljnjim istraživanjima i eksperimentima. Kimura je inače audio inženjer sa bogatim iskustvom (Pioneer, Luxman), veliki ljubitelj glazbe, te poklonik analognog i cjevnog zvuka. Iz toga se lako može zaključiti od kuda proizlazi njegovo nezadovoljstvo postojećim uređajima na tržištu u to doba. Nešto kasnije u tvrtki mu se pridružio i Koji Teramura koji je prethodno bio distributer audio opreme u Tokyju. On je također dijelio spomenuto nezadovoljstvo soničnim dosezima aktualnih audio uređaja. I tako je krenula priča o tvrtki 47 Laboratory.

Načela tvrtke
Tvrtka 47 Laboratory specifična je i odskače od ostalih high-end tvrtki po tome što su ljudi koji je vode (spomenuti dvojac) fanatični audiofili i beskompromisni borci za dobar zvuk, ali i veliki poklonici glazbe. Osjeti se njihova ogromna energija i nepresušna vjera u to što rade. Proizvodi su im pravi unikati u konstrukcijskom, dizajnerskom, koncepcijskom i konačno soničnom pogledu. Ostali su vjerni vrhunskoj dvokanalnoj reprodukciji bez i najmanjih primisli o višekanalnim ili pak AV sustavima.
Ideja vodilja je što vjernije sačuvati živost i svježinu zvuka, kao emocije koje nastaju na relaciji glazbenik - instrument, te ih prenijeti slušatelju. Da bi se to postiglo uređaji moraju biti jako brzi i koherentni u kompletnom frekvencijskom opsegu. Po mišljenju Kimure to se može postići jedino radikalnim minimalističkim pristupom, odnosno što manjim brojem komponenti na putu osjetljivog audio signala. Tako i model 4706 Gaincard po svakom kanalu (mono bloku) koristi samo 9 elemenata koji su međusobno povezani point-to-point tehnikom, a ukupni put signala dugačak je svega 32mm. Sklop negativne povratne veze također je minimiziran na petlju dužine 9 mm. Između ostalog takav pristup značajno reducira jalovo skladištenje električne i mehaničke energije u samim elementima.
Napajanje uređaja od krucijalne je važnosti za kvalitetan rad svakoga uređaja, te zbog toga ono mora biti tako (pre)dimenzionirano da osigura dovoljnu zalihu energije i u ekstremnim uvjetima. Kako ne bi utjecalo na rad ostalih elektroničkih elemenata transformator se uvijek nalazi u zasebnom kućištu fizički odvojenom od ostatka uređaja.
Posebna se pažnja poklanja eliminaciji nepoželjnih vibracija. U tu svrhu ne koriste se suspenzije i razni dampirajući materijali, već se taj problem rješava pomnim odabirom materijala za izradu kućišta koja su izrazito rigidna i kompaktna. Vijci na Gaincardu zatežu se posebnim moment ključevima kako bi uređaj bio zatvoren pod točno proračunatim tlakom. Tako se anulira rezoniranje šasije.



Tehnički opis
Gaincard je integrirano stereo pojačalo snage 2 x 25 W/8 ohma. Radi se zapravo o dva mono bloka, najmanja na svijetu, koja su međusobno odijeljena, ali također i povezana prednjom i stražnjom pločom u zajedničku minijaturnu konstrukciju dimenzija 170 x 100 x 40 mm. Na njemu se nalazi samo jedan linijski RCA ulaz što naglašava konstrukcijski minimalizam i jednostavnost. Na taj se način izbjegavaju različite izborničke funkcije vezane za predpojačivački stupanj, te se krhkom audio signalu uklanja veliki broj elemenata na njegovom putu. Tu je i par jedinstvenih i specifičnih zvučničkih terminala u obliku 4 šarafića, čime se maksimalno željela smanjiti inače velika kontaktna površina između terminala i konektora. Standardizirane banana i vilica konektore zaboravite. Najbolje rješenje je nekakva ušica ili jednostavno gola žica uz svakako prethodnu zaštitu od oksidacije. U 47 Laboratory-u preporučuju svoje vlastite zvučničke (i interkonekcijske) kabele koji su također minimalistički ustrojeni i s kojima zasigurno nećete imati prolema prilikom povezivanja uređaja. Kako je Gaincard izrazito malenih dimenzija obavezno treba obratiti pažnju na njegovu stabilnost i postojanost spoja u slučaju korištenja masivnijih kabela. Stražnji dio još popunjavaju i dva terminala za uzemljenje uređaja.
Svaki mono blok na svojoj prednjoj ploči ima pripadajući potenciometar za glasnoću vrhunske kvalitete, a kako bi balans između kanala bio korektan pojačanje je izvedeno u 12 jednakih koraka. Za svaki je kanal predviđen po jedan preklopnik koji prekida tok struje između pojačala i zvučnika, ali ostavlja elektroniku pod naponom čime se izbjegava kontinuirano ponavljanje procesa usviravanja pri svakoj zamjeni kabela ili zvučnika. Malene led diodice (crvene boje) svjetle kada je spomenuti preklopnik u ?on? poziciji, tj. kada signal iz pojačala pobuđuje zvučničke membrane. Inače, preporučeni period inicijalnog usviravanja od strane proizvođaća je 50 ? 100 sati.
Kako bi uređaj vrlo brzo dosegao svoju radnu temperaturu, a samim time i očekivane performanse preporuka je da se napajački stupanj uopče ne gasi. A on je smješten u zasebnom kučištu, potpuno fizički odvojen od ostatka elektronike i nosi oznaku 4700 Power Humpty. U njemu se krije trafo od 170 VA. Sa dva posvećena kabela povezuje se sa mono blokovima funkcionirajući kao njihovo zajedničko napajanje. Kučište napajanja je u obliku malenog valjka ili tzv. ?bačvica? dizajn koji neodoljivo podsjeća na nakadašnju X seriju tvrtke Musical Fidelity. Priključivanjem (naravno kvalitetnog) strujnog kabela na ?bačvicu? pali se led dioda na njezinoj prednjoj strani što znači da je pojačalo pod naponom, te ako su sve ostale pripremne radnje (konektiranje) izvršene uređaj je spreman za rad.



Zvuk
Kako je uređaj već bio usviran odmah na početku zvučne analize uočavala se impresivna trodimenzionalna zvučna slika sa bogatom holografskom strukturom. Nije to bila naglašeno velika prostornost u smislu atraktivnosti već se radilo o vrlo preciznom i realističnom prikazu proporcija zvučne kulise u sve tri dimenzije, te međusobnim odnosima unutar nje. Reverberacija, odnosno vrijeme odjeka vjerno je dočaravalo prostorna obilježja mjesta nastanka snimke, uz uvjet prisutnosti takve informacije na samoj snimci. Odlična ?live? snimka kvarteta za klavir, violinu, violu i violončelo Johannesa Brahmsa (Winter&Winter 910052-2) snimljena u znamenitoj Villa Medici-Giulini pravi je primjer. Kristalno čist i precizno pozicioniran raspored glazbenika sa puno zraka između njih, uz jasan prostorni pečat i nedvojbeno uočljive razlike između srodnih gudača glavni su aduti Gaincarda. I kod drugih snimki toga ranga kvalitete točno su se mogle primjetiti razlike u tijelima instrumenata, kao npr. između maloga pianina i velikog koncertnog klavira.



Specifični zvukovi koji nastaju prilikom prebiranja po tipkama klavira, a i drugih instrumenata, te zrak koji struji između klapni mehanizama puhačih instrumenata (npr. klarinet) ili pak listanje partitura i disanje glazbenika lako su uočljivi, ali ne na način da su prenaglašeni i dominantni, tj. da iskaću u prvi plan, već kao sastavni dio žive glazbe.
Zvuk posjeduje gotovo nevjerojatnu timbralnu ispravnost i to u gotovo kompletnom frekvencijskom opsegu. Posebno se to odnosi na inače naglašeno zahtjevne klavirske snimke. Zanemari li se lagani izostanak energije pri masivnim akordima u donjim oktavama, Gaincard je apsolutno najbolja amplifikacija koju sam imao prilike do sada čuti kada se govori o reprodukciji klavira. Vokali su iznimno realistični i naglašeno prisutni, te također precizno pozicionirani. Rezolucija vrhunska, u rangu ponajboljih pojačala, dok je pozadina potpuno tamna. Karakter zvuka je neutralan, zavidno brz i neposredan, ali uz visoku dozu muzikalnosti čime uvlači u glazbeno tkivo i poziva na daljnje slušanje.
Dinamika je također na visokom nivou, osim pri izvedbama zahtjevnih formi klasične glazbe gdje se primjećuje relativno mala snaga pojačala. Da bi takvi veliki dinamički otkloni bili korektno prenešeni definitivno je neophodno znatno snažnije pojačalo. U tome smjeru bi trebala ići i potraga za zvučničkim kutijama koje će se dobro slagati sa Gaincard-om. Iako izbor nije tako uzak kao za npr. cjevna pojačala, ipak bi u obzir došle ne prezahtjevne kutije u smislu osjetljivosti i impedancije. Kada je osjetljivost u pitanju ne manje od 89 dB. Imao sam prilike isprobati nekoliko zvučnika i rezultati su bili poprilično različiti. Zbog toga mogu konstatirati da je pojačalo osjetljivo na promjene zvučnika, te bi se za vrhunske rezultate uz uvažavanje prethodno spomenutih načela trebalo poigrati sa njihovim odabirom.



Zaključak
Kristalno čist, neposredan, naglašeno brz, neutralan, koherentan, timbralno korektan zvuk sa realističnom i bogatom pozornicom glavne su karakteristike Gaincarda. Reprodukcija komornih i jazz sastava, te posebno klavira je impresivna. Zbog nešto manje snage treba obratiti pažnju prilikom izbora adekvatnih zvučničkih kutija. U protivnom se mogu pojaviti blage dinamičke restrikcije pri izvođenju velikih orkestralnih i zborskih djela. Radi se o vrhunskom high-end pojačalu i to jednom od najboljih koje sam ikada imao prilike čuti. 47 Laboratory zasigurno je svojim unikatnim pristupom redefinirao već ustaljene high-end apostulate. Zvučni dosezi njihove referentne amplifikacije svakako su u skladu sa tvrdnjom kako su im produkti alat za uživanje u glazbi, a ne objekt za demonstraciju glazbe i razne komparacije. Jedinstveno iskustvo, kako sonično tako vizualno i konstrukcijsko.



 



NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Predstavite se
- Pozdrav
Forum: Audio komponente
- Dobre SH prilike
Forum: Uradi sam
- DIJELOVI: TREBA MI...
Forum: Dodatni pribor
- Kriogenizacija lampi i ostalih komponenti
Forum: Prostorna akustika
- Apparatus Room
Forum: CD i ostali mediji
- Video klub
Forum: Audiofil.net klub
- Klub 28.10.2017 Wilson Audio Yvette premijera
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?

UPRAVO SE ČITA


Audio Epilog - Pimienta
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučničke kutije
napisao: Dalibor Bauernfrajnd
Pro-Ject - Phono Tube box
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Gramofonsko predpojačalo
napisao: Darko Brlečić
Audio Epilog - Jana
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučničke kutije
napisao: žac
Vecteur I - 6.2
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Integrirano pojačalo
napisao: Darko Brlečić
Rotel - RCD 1072
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: CD Player
napisao: žac

POSLJEDNJE NOVOSTI


Technics ponovo u Hrvatskoj !
Paradigm Persona 9H
ifi Nano iOne USB
ifi Nano iDSD LE