Hi-Fi

pretraga  


Mir Audio - Platinum preamplifier - Audiofil - feel the sound - Predpojačalo

Mir Audio - Platinum preamplifier

MAŠINJIST


Jeste li čuli za Mir Audio? Niste, OK nisam ni ja.Sve do nekidan. A jeste li čuli za rusku svemirsku postaju MIR koja je kružila zemljinom orbitom više od 15 g? Aha, to jeste. Sad se pitate, o čemu ovaj trabunja, kakve veze ima Mir Audio sa MIR postajom? Hehe...ima kvaka, ruska postaja MIR zapravo nije bio jedan objekt, već se sastojao od više modula koji imaju različitu namjenu, moduli su se zvali Mir (Core modul), Kvant1, Kvant2, Kristall, Spektr i Priroda. Eeee, upravo tako, vidim vam smješkove na licu, sad je kudikamo jasnije zar ne? Eim sam ubacio ovo pretpojačalo između Rege i Krella (kojeg sam prethodno namjestio u thr mod da izbjegnem njegov preamp) bilo je jasno da se ovaj Mir ne šali i da podiže zvuk na slijedeću "kvantnu" razinu. Zvuk se poboljšao po cijelom spektru, kristalno čist i jasan, a opet nekako melodiozan i prirodan, eto...
Da nebi sve ostalo samo na Regi i Krellcu, odnio sam preamp na randevu sa Pass-ićem i modanim Marantzom CD17 mkII, jer Fata je Fata al' dvaput je dvaput. Rezultat sličan, Mir Audio unese mir na pozornicu koju učini potpuno tamnom, kad glazba poteče instrumenti počnu lagano izranjati, sve živne, pozornica se lagano primakne slušatelju, zrak među instrumentima može se gotovo osjetiti, bas je fino definiran i čvrst, srednji i visoki detaljni i tečni.Rekoh sam sebi, ovo je nešto što treba malo podrobnije ispitati i testirati, pa krenimo redom.

Izgled
Ovo tranzistorsko pretpojačalo krasi minimalistički dizajn i retro izgled, jednostavna crna prednja ploča od visokopoliranog pleksiglasa sa utisnutim bijelim kićenim slovima (krasopisni English 111 vivace BT font) te sjajni kromirani poklopac kućišta podsjeća na starije Burmestre. Na prednjoj ploči, osim u sredini smještenog spomenutog natpisa imena firme postoje i dva kromirana metalna valjka, koji pokreću selektor kanala i potenciometar, ti valjci na svojoj prednjoj plohi imaju utisnut također burmestrovski trokut, zgodno rješenje, vrh trokuta pokazuje selektirani kanal odnosno položaj pota.



Nazvao sam frenda Elvisa:"Elvis, imam doma zanimljiv komad opreme, ajde navrati." Elvis se neda zbunit:"A jel', dobro, što imaš?"
- "Ma nešto zanimljivo ajde dođi", ali Elvis ostaje pri svojoj znatiželji:
"Ma neda mi se dolazit ako je nešto bez veze, reci što je pa ću vidit"...
ček malo, mislim se u sebi, imam i ja svojih aduta, rekoh:"Imam vrhunsko pretpojačalo od poznate firme, ako u pola sata slušanja pogodiš od koje, dobiješ hladnog Heinekena i priznaću da si najveći audiofil u Zadru!"...
ovo je, naravno upalilo (hehe...igrati na sujetu uvijek je siguran štih), nije došao, doletio je!!! Kad je zazvonio, na brzinu sam pokrio onaj bijeli naziv na prednjoj ploči preampa, rekoh mu:
"Sjedi i uživaj" Dok smo slušali glazbu Elvis je gotovo netremice buljio u one trokute, vjerojatno pokušavajući dokučiti otkud mu je to poznato, na kraju nije izdržao pa me poslao po pivicu. Rekoh... a ne ne, tek kad kažeš o kom se uređaju radi...
"Daj nemoj me pilat, vruće je i žedan sam", dok sam otišao po pivo skinuo je onaj papir sa natpisa, gleda u ona bijela slova i čita:"Mir Audio...hm...što je ovo?" Nasmijah se:" Pa zar nikad nisi čuo za Mir Audio, čovječe, ne mogu vjerovati"...
samo me prostrijelio pogledom...reče:"Hm...ovo odlično svira, ajde daj kacavidu (šrafnciger-odvijač) pa da vidimo što ima unutra."...
Donio sam odvijač, rekoh:"Evo, samo pazi da ne iskoči mašinjist iznutra"-"Kakav mašinjist?"pita Elvis,
...ma ništa, ispričaću ti poslije... Uzeo je šrafciger i odšrafljujući sveukupno...hehe...ni više ni manje već 14 malih šarafića što drže kromirani poklopac kućišta, mrmljao je nešto kao:
"A je ga zabarikadira, ka' da je nuklearni reaktor unutra..."Nakon što je prošnjuhao unutrašnjost i sve posnimio, ponio je slike na obradu doma i evo što mi je poslao mailom:

Tehnikalije (by Elvis Rakić)
Na prednjoj strani pretpojačala sa lijeve strane nalazi se selektor ulaza. Radi se o prekidaču koji upravlja sa 4 releja koja su montirana neposredno kod ulaznih konektora. Ovakvo riješenje je vrlo solidno, minimizira se interno ožičenje, te eliminira potreba za vrhunskim selektroima tipa DACT ili slično. Sa desne strane nalazi se potenciometar za regulaciju glasnoće. Konstruktor je odabrao potenciometar nešto slabije kvalitete, proizvođača Mexico, vrijednosti 2x10K. U svakom slučaju upućujem malu kritiku na ovaj odabir, obzirom na solidnu ponudu odličnih potenciometara na tržištu. Malo grublje korištenje potenciometra, recimo prilikom naglog stišavanja moglo bi vrlo lako totalno mehanički uništiti istog.
Za ulazno/izlazne konektore konstruktor je odabrao klasične "pozlaćene" konektore koji se mogu nabaviti u svakom bolje opremljenom dućanu elektroničke opreme. Radi se o sasvim solidnim konetorima, no prilikom ugradnje isti nisu dovoljno zategnuti pa sam primjetio da je par konektora prilično rasklimano. Predviđena su 4 line ulaza, te dva izlaza. Odluka da se ugrade dva izlaza je u svakom slučaju pohvalna. Budućim vlasnicima nudi mogućnost bi-ampinga bez potrebe da sami smišljaju nekakve "razdjelnike".
Pretpojačalo se uključuje prekidačem sa zadnje strane kućišta, što i nije baš najsretnija opcija, naročito ako uređaj mislite uvući u nekakvu policu. Pretpostavljam da je konstruktor ovu odluku donio samo zbog estetskog razloga, kako nebi narušio jednostavnost prednje strane uređaja. Tu je i osigurač, te klasični priključak za mrežni napon. Eksperimenti sa power kabelom su dakle mogući. Ne smijem zaboraviti napomenuti i plavu LED diodu na prednjoj strani pretpojačala koja odlično pristaje.



Ispod "haube" dominira velika "matična ploča", te metalna kutija (poklopac) ispod koje se skriva power transformator (toroid sudeći po dimenzijama). Ova odluka konstruktora o dodatnoj izolaciji transformatora je za svaku pohvalu. Napon za releje je odvojen i stabiliziran sa LM7812, dok je napajanje za predpojačalo potpuno stabilizirano u dual izvedbi. Konstruktor je pri tomu koristio dva operacina pojačala, te bipolarne tranzistore BD244/MJE1503 sa pristojnim hladnjacima. Upotrebljeni elektroliti su prosječne kvaitete. Power supply i samo predpojačalo nalaze se na istoj ploči, što pridonosi iznimnoj urednosti uređaja, te eliminira spojne kablove i sve njihove nedostatke. Pretpojačalo je kao što sam rekao zasnovano na operacijskim pojačalima. Na istima su nažalost obrisane oznake. Interesantno je da svaki kanal ima po tri operacijska pojačala u nizu, a ono što izdvaja ovaj uređaj, tj. čini ga različitim je potpuna eliminacija kondenzatora na putu signala, što je san mnogih konstruktora i vlasnika uređaja. Na samom izlazu, poslje operacijskih pojačala, nalaze se još po dva bipolarna NPN tranzistora tipa MJE182 u SOT-32 kućištu, koji zasigurno daju zadnji pečat karakteru zvuka ovog pretpojačala. Radi se o tranzistorima dizajniranim za audio pojačala nižih snaga. I zaista pojačalo nema kondenzatora ni na ulazu ni na izlazu. Još jednom gledam i ne vjerujem, ali je tako. Zbilja posebno, hvale vrijedno.
Korišteni su uglavnom metal-film otpornici, ploča je dvoslojna i napravljena je vrlo dobro. Komponente su naravno ručno lemljene i moram uputiti malu (sasvim malu) kritiku na lemljene, koje je ipak moglo biti malo urednije. Kablovi korišteni u internom ožičenju su posrebreni. Obzirom na dužine, sumnjam da na bilo koji način utiču na karakter zvuka pojačala.

Kako to svira?
Sad dolazimo do najvažnijeg dijela priče, kakav je zapravo zvuk koji izlazi iz ovog preampa? Na samom početku slušnog testa stavio sam, po običaju, malo klasične gitare, to radim uglavnom zbog toga što gitaru volim i sviruckam po malo, tako da mi je zvuk "stvarne" gitare blizak i poznat. Za početak malo Šveđana, Štokholmski gitarski kvartet svira djela Mendelssohna, Brahmsa i Debussy-ja, cd je snimljen u jednoj crkvi, solidan uradak (Opus3), četvorica odličnih gitarista sviraju soprano,a lto, tenor i bas gitaru precizno i sa osjećajem za melodiju, kako Mendelssohnov Presto i Scherzo, tako i Brahmsovu Baladu te Debussy-jev Menuet. Već pri tom prvom materijalu bilo je očito da je ovo pretpojačalo odličan uradak i kvalitetna komponenta u sustavu, gitare imaju odličan timbar, cijeli tonski spektar je odrađen tečno brzo i precizno, među sviračima ima puno zraka a pozadina pozornice je tamna i mirna, zvučna slika je vrlo živa i jasna, svaki ton se lijepo čuje. Nakon šveđana na red je došao i nijemac Norbert Kraft, gitarist virtuoz koji se "pretplatio" na španjolske autore i melodije, izvodi Albeniza i Rodriga sa toliko osjećaja i sa takvim temperamentom da bi mu i mnogi španjolci pozavidjeli, također i ovdje pretpojačalo odrađuje svoj posao izvrsno, svaki detalj je "pokupljen", melodija teče, dinamika izvrsna.
Sad je došao red i na malo složeniji materijal, ovaj put izabrao sam dva ruska velikana, Pjotra Iljiča Eajkovskog i Sergeja Rachmanjinova. Eajkovski je nepopravljivi romantičar i emotivac, njegov koncert za violinu u D-molu će vas, poput ohole ljepotice, najprije laganini uvesti u melodiju, očarati i zavesti, potom smrviti i uništiti nabujalim emocijama, tu se ovo pretpojačalo nekako najbolje snalazi, ima magičnu sposobnost uvođenja u muziku, zaboravite na komponente, sobu, refleksije, ma na sve i uvučeni unutra postajete sudionik doživljaja. Simfonija Br.5 u E molu, također lijepo dočarava mogućnosti ovog preampa, podjednako dobro odrađeni puhači i gudači, sve vri od dinamike, timbar čela i oboe upečatljiv, tube su gromoglasne, timpani autentični. Rachmanjinov, gotovo jednako romantičan, samo ponešto energičniji i suptilniji u detaljima, također voli dramaturški oblikovati finale svojih koncerata za klavir i simfonija. Upravo ti klavirski koncerti su jako dobri za test komponenti, jer klavir nije nimalo "lak" instrument za reprodukciju, pogotovo kad ga "utapa" simfonijski orkestar iza, ako to sustav može fino odraditi užitak u Rachmanjinovim djelima može biti golem. Mir Audio preamp i ovdje "servira" pojačalu odličan signal, pa je timbar klavira autentičan, pozornica je prostrana, cijela zvučna slika detaljna i prozračna. Kao dodatak talijanskom Jazz Magazine-u, obično dolaze i vrlo zanimljivi cd-ovi, nedavno je u broju posvećenom kontrabasistima izašao i album Charlesa Mingusa "Town hall concert", snimak iz davne '64-te, koji je Charles naknadno posvetio prijatelju i kolegi iz banda, čovjeku koji je svirao valjda sve puhačke instrumente koji postoje, Ericu Dolphy-ju. Snimak je odličan i jazz je fenomenalan, na cd-u su "samo" dvije stvari, So long Eric, i Praying with Eric, stvari koje traju jedna 18 min druga pola sata, slušaju se u dahu i sa takvim užitkom da se čini da traju samo par minuta, kad završe najbolje je odmah staviti "repeat" i uživati iznova. Pretpojačalo ovdje "primakne" performere malo naprijed prema slušatelju i mnoštvom finih detalja okupira pažnju i pojačava užitak u svakom tonu, iz potpuno tamne pozadine instrumenti izranjaju jedan po jedan svud okolo tako da imate osjećaj da ste negdje s njima na pozornici. Za testirati kako se preamp snalazi sa ženskim vokalima sam, ovaj put, izabrao dvije pjevačice iz "mlađe" generacije, Jacqui Naylor i Jacinthu, obje imaju sjajan raspon glasa, posebnu boju i odličnu tehniku pjevanja, ali nisam ih zbog toga izabrao, već zbog izrazitog "seksi" pristupa u intonaciji koju obje imaju, podilazeći lagano nama (muškom dijelu publike). Preamp čini taj osjećaj posebnim, još kao da potcrtava seksepil u Jacquinom i Jacinthinom glasu, izvrsno.
Sa muškim vokalima sam malo "stao na loptu", najprije sam pustio Caetana Velosa da "ispriča" malo brazilskim portugalskim par balada, Veloso je stari majstor osebujna stila i posebnog senzibiliteta, premda portugalski slabo razumijem na njegov način otpjevane pjesme djeluju nekako blisko i razumljivo. Zatim sam prilično oštro krenuo sa klapom Cambi, njih je (nekad
bilo) deset, dva prva tenora, dva druga, tri baritona i tri basa, kad zapjevaju mislite da ih je bar pedesetak, osebujan pečat daje prvi tenor Špiro Jurić, koji posebnim osjećajem i vokalnim sposobnostima "vuče" cijelu klapu, počinje i završava svaku skladbu. Voditelj R.Kraljević je napisao nekoliko izvanrednih kompozicija od kojih nekako najviše volim "Lozu u škripu", ta pjesma u izvedbi dotične klape nikoga ne ostavlja ravnodušnim, pretpojačalo ovdje također pomaže boljoj prezentaciji svih glasova i muzikalnošću stvara ugođaj i budi emocije.
Za kraj sam ostavio poslasticu, ruske crkvene zborove, imam nekoliko ekskluzivnih cd-ova dobavljenih iz Moskve sa autentičnim snimcima velikih crkvenih zborova. Izdvojio bih muški zbor Novospaskoga manastira pod ravnanjem M.Smirnova, četrdesetak članova zbora pjeva ruske crkvene melodije u autentičnom prostoru crkve Novospaskoga manastira, fenomenalno sinkronizirani i "upjevani", fantastičnih glasovnih mogućnosti, nekoliko tenora mogu slobodno otpjevati i "sopranske" dionice bez imalo frke, dok s druge strane pozornice basovi nestvarnih dubina (kao iz bunara) stvaraju ugođaj svečanosti i daju poseban štimung melodijama, zaista izniman glazbeni doživljaj koji nepogrešivo pogađa "frekvenciju" ježenja kože.
Kao šećer na kraju, poslužio je dobri stari blues u nadahnutoj izvedbi velikana Erica Claptona, album Me and Mr. Johnson, ležeran i sladunjav uradak u pravom Claptonovskom stilu koji kao da želi reći: "Glazba je tu radi zabave, slušajte glazbu i zabavljajte se". I ovdje preamp nameće svoju melodioznu crtu, kad se malo "uljuljate" u Claptonov laganini ritam uz ovaj cd užitak je zagarantiran, naravno, ako prije ne zaspite...hehe...
S obzirom da ovaj put nisam ništa izabrao od rock'n'rolla, ubacio sam cd sa soundtrackom iz filma Quentina Tarantina, Kill Bill vol.2, odlična glazbena podloga za film, ima tu svega pomalo, a mene je posebno impresionirala Meiko Kaji, pjesma se zove Urami Bushi (ne pitajte me što to znači)... Kad isključim ovaj Mir Audio preamp i ostavim Meiko samo na Krell-cu ono "bushi" kad otpjeva, mi zazvuči nekako krelovski čisto, precizno i digitalno, ali kad preamp "zeme stvar v svoje ruke" ono isto "bushi" postane srebreni metak koji direktno pogađa centar za ravnotežu i obara s nogu...

Prednosti
Ovo pretpojačalo definitivno ne spada u kategoriju potpuno neutralnih, njegov upliv u zvuk je takav da daje svoj melodiozni, gotovo cijevni pečat svakom glazbenom materijalu. Sigurno ćete se (s potpunim pravom) pitati, pa zašto to onda nisam svrstao u mane a ne u prednosti? E pa nisam zbog toga što sam gotovo siguran da je autor pretpojačala htio takav zvuk i da je to namjerno tako, a ispalo je izvanredno, način na koji vas ovaj preamp uz kvalitetan player i izlaz može "uvući" u glazbu je naprosto jedinstven i magičan, rijetka osobina koju iznimno cijenim i koja ovo pretpojačalo svrstava uz bok probranih iz high-end društva.
Prezentnost uz izvrsno dinamičko pokrivanje svakog pa i najkompleksnijeg glazbenog materijala također je prednost ovog preampa, osjeća se zrak među instrumentima u orkestru, mikrodinamika je odlična i pri tihom slušanju, nema distorzije pri glasnom slušanju. Timbar svih akustičnih instrumenata je odličan, uz izvrstan stageing. Cijeli tonski spektar je odlično pokriven i odrađen, uvođenjem ovog preampa u sustav, bas dobije na dubini, definiciji i ataku, srednji i visoki na fluidnosti i detaljima.

Mane
Šteta što ovo pretpojačalo nema balansirani ustroj, mišljenja sam da ovakav melodiozan i kvalitetan preamp koji "puca" na visoko društvo, mora imati balansirani ustroj, jednostavno mora...Još jednu stvar mora imati, a nema, to je daljinski upravljač...
što je smiješno?...
pa da vi imate 125 kila kao ja, i da ste uz to još i ljenčina (kao...hm...pogađate tko) vidio bih vas ja, taman se "ufurate" u glazbu, kad ono zvoni tel. i treba stišat...
Kasno navečer, kad se sve stiša i kad se primaknete ovom preampu skroz blizu, čuje se lagani brum (pretpostavljam od trafoa), taj brum je slab i nestane čim se odmaknete, ali se svaki put sjetite da postoji, pa mu ovo ipak moram uzeti kao manu...
Plava led dioda koja označava da je uređaj uključen je duplo jača od Krellove napr. i noću kad se pogase sva svjetla upravo je upadljiva, nekog to nebi smetalo (Elvis kaže da je to njemu baš "cool") a meni bode oči...

Zaključak
E kad smo već kod Elvisa, ostao sam mu dužan onu priču o "mašinjistu", a ta ide otprilike ovako:
...Neki ruski mornar donio sat na popravak kod urara, stari urar otvorio poklopac od sata i ugledao muhu unutra, sav sretan što je nabrzinu pronašao "uzrok kvara" okrenu se prema mornaru i pokaže muhu: "Evo vidiš zašto ne radi, unutra se uvukla mušica, sad ću ja to sredit", i krene palcem prema satu da pričepi muhu kad ruski mornar dreknu iz sveg glasa: "Njet dirat, jeta mašinjist!"...
Nemam pojma kakvog "mašinjista" je Miro (autor pretpojačala) ugradio unutra, ali znam da ga se ni za živu glavu ne smije dirat i vadit van, zato sam ga i ostavio na polici, gore visoko, odmah ispod Rege a iznad Krella, onu sitnu "podlost" koja me diže svaki put kad ga treba stišat, zaboravim mu istog trenutka kad stisnem "play" na playeru i muzika poteče...


Testna oprema:
Playeri: Rega Jupiter, Marantz CD17 mkII (modificiran)
Pojačala: Krell KAV 400xi, DIY Pass Aleph 5
Zvučnici: Dali New Suite 2.8, Jamo D870
Interkonekti: DIY posrebreni bakar, Kimber PBJ
Zvučnički kabeli: Kimber 8TC i 4TC

CD:
Stockholm Guitar Quartet svira Mendelssohna, Brahmsa i Debussy-ja
Norbert Kraft, Isaac Albeniz-Sevilla, Joaquin Rodrigo-Concierto de Aranjuez
"Adagio"
P.I. Eajkovski- Koncert za violinu u D duru, Op.35: Canzonetta - Andante
S.Rachmanjinov- Koncert za klavir Br.3 u D molu, Op.30
Charles Mingus-Town Hall Concert
Jacintha-Here's to Ben
Jacqui Naylor-Shelter
Caetano Veloso- Cucurrucucu Paloma
Klapa Cambi-Loza u škripu
Muški zbor Novospaskoga manastira (Rusija)
Eric Clapton, Me and Mr. Johnson
Soundtrack iz filma Kill Bill vol-2



INFO BOX

Mir Audio - Platinum preamplifier
Proizvođač: Mir Audio
Autor i vlasnik: Miro Petrović
Model: Mir Audio Platinum Preamplifier
Cijena: na upit

 



NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Predstavite se
- Pozdrav
Forum: Audio komponente
- Dobre SH prilike
Forum: Uradi sam
- DIJELOVI: TREBA MI...
Forum: Dodatni pribor
- Kriogenizacija lampi i ostalih komponenti
Forum: Prostorna akustika
- Apparatus Room
Forum: CD i ostali mediji
- Video klub
Forum: Audiofil.net klub
- Klub 28.10.2017 Wilson Audio Yvette premijera
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?

UPRAVO SE ČITA


LivingVoice Auditorium 2
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučničke kutije
napisao: Nenad Grakalić
Onkyo D-TK10
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučničke kutije
napisao: Nebojša Uglješić
PS AUDIO Power Plant Premier
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Strujni filter
napisao: dM
Cambridge Audio 350A & 350C
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Integrirano pojačalo & CD player
napisao: žac
Rotel RA-05 SE & RCD-06 SE
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Integrirano pojačalo / CD player
napisao: žac

POSLJEDNJE NOVOSTI


Technics ponovo u Hrvatskoj !
Paradigm Persona 9H
ifi Nano iOne USB
ifi Nano iDSD LE