Hi-Fi

pretraga  


Music Hall CD 25.2 - Audiofil - feel the sound - CD Player

Music Hall CD 25.2

Rizik se isplatio


Koliko je u svijetu tvrtki poput Music Halla? Vjerojatno puno. Danas nije potrebno imati tvornicu, pa čak ni garažu, da bi se proizvodili audio (pa ni gotovo bilo koji drugi) uređaji. Dovoljno je imati stanovitu količinu novaca da bi se ušlo u posao - ili barem ideju kojom će se privući neki potkoženiji investitor - i naći tvrtku i Kini, Indoneziji, Maleziji… koja će viziju onoga tko je pokrenuo posao pretvoriti u stvarost. A koliko je takvih ideja pretvoreno u stvarnost? Sigurno puno, puno manje.



Što je potrebno za uspjeh?
Što znači da je, osim neizbježnog činitelja sreće i kapitala, za uspjeh treba imati i još nešto drugo. Roy Hall je u audiobiznisu 30 godina, što je više nego dovoljno da bi ga se dobro upoznalo i znalo iskoristiti sve te spoznaje. Iskustvo stečeno distribucijom kvalitetnih europskih audiouređaja u Americi, Roy Hall je prije desetak godina odlučio iskoristiti i u proizvodnji uređaja koji će se prodavati pod njegovim prezimenom.
Kad smo nedavno na ovom mjestu pisali o Music Hallovom integriranom pojačalu A25.2, spomenuli smo i CD plejer CD25.2, rekavši da se radi o dvjema napravama koje se vizualno, tehnički i zvukovno izvrsno slažu. Rekli smo i da CD25.2 nije sasvim originalni proizvod, nastao kao plod ideje Roya Halla i njegovih savjetnika, već da se radi o derivatu uređaja kojeg je kineska tvornica u kojoj se i danas izrađuju Music Hall uređaji već bila proizvodila.
Da nema okruglog, plavo svijetlećeg, predočnika u sredini debele alumnijske prednje ploče, CD25.2 se ni po čemu nebi razlikovao od ogromne većine cijenom pristupačnih CD plejera na tržištu. No, kad ga se uzme u ruke, postaje jasno da se ne radi o sasvim prosječnom uređaju. Njegova je masa barem dvostruko veća od mase većine suparnika u cjenovnom razredu. Vizualno je moguće uočiti da je to dobrim dijelom posljedica odlično izrađenog, masivnog kućišta, ali veliki obol naglašenoj masivnosti playera daje i vrlo elaborirani napajački sklop. I ma koliko masa i čvrstoća kućišta CD playera imali značajnu ulogu u kvaliteti reprodukcije zvuka s diskova, kapitalni dijelovi svakog CD playera su ipak DAC i transportni sustav. Prvi je Burr-Brownov PCM1738, 24-bitni/192 kHz, a potonji Philipsov VAM1202/19. Na stražnjoj strani tek je osnovna postava izlaznih priključaka - analogni RCA, digitalni RCA i Toshlink. RCA priključci su masivni, pozlaćeni, naravno, i djeluju vrlo kvalitetno. I to je sve što je glede tehnike vrijedno i potrebno spomenuti.

Dobar partner
Sve u svemu, reklo bi se, ništa drugačije od većine CD playera slične cijene. Međutim, nakon razmjerno dugog razdoblja usviravanja, puno duljeg od onog za pojačalo, može se čuti da CD 25.2 ne zvuči poput glavnine svojih suparnika. Što znači da u njemu mora biti nečega zbog čega je tomu tako. Što je to, pak, vjerojatno znaju samo oni koji su ga konstruirali i tijekom proizvodnje dotjerivali.
Rečeno je da je CD25.2 idealan zvukovni partner Music Hallovom A25.2 integriranom pojačalu. Što bi trebalo značiti da su u bitnim elementima reprodukcije zvuka usklađeni i da se ne potiru. Doduše, harmoniju je moguće postići i potiranjem suprotnosti, međutim to je puno teže i sigurno nije put kojim bi valjalo ići. A to, kad se radi o uređajima koje je njihov proizvođač radio baš jednog za drugoga, nije ni potrebno. No, to što su A25.2 i CD 25.2 rađeni da zajedno zazvuče kao idealna kombinacija, ne znači da svaki od njih nije u stanju sasvim dobro raditi i s bilo kojim drugim pojačalom/CD playerom. Jer, oba ta uređaja imaju istu osnovnu, globalnu tonsku osobinu, navedenu u testu A25.2 integriranog pojačala - otvoren, prozračan i lepršav zvuk, bez nekog osobitog tonalnog karaktera. I zato će se bez teškoća uklopiti s gotovo svakim drugim partnerskim uređajem.
CD25.2 odlično drži ritam i ne da se izbaciti iz takta ni kad reproducira složene glazbene komade. Nije to uvijek do kraja savršeno, ali puno je bliže onome kako to rade CD plejeri iz ulaznog high-end razreda nego onome kako s tim zahtjevima na kraj izlaze njegovi brojni suparnici slične cijene. Posebno je bio uočljiv tajming, naglašano precizan tajming, koji je cijeloj svirci davao dojam nazočnosti i stvarnosti. Još da nije bilo blagog usporavanja u najnižim frekvencijama pri iznošenju vrlo masivnh akroda, taj bi dojam bio za pamćenje. No, i ovako, poglavito u svjetlu cijene CD25.2 playera, radi se o iznimno dobro odrađenom poslu. Bas je bio nešto masivniji nego bi to bilo poželjno i nedovoljno okretan da bi ga se moglo nazvati eksplozivnim, ali je bio agilan, dobro ugođen i primjerno dubok. Uz to, fino se nastavljao na srednjotonski dio spektra, a jedinstvenost cjelokupnog frekvencijskog odziva nastavljala se i dalje, poreko visokih tonova do gornjeg ekstrema spektra.
Što se tiče iznošenje ambijentalnosti izvođačkog prostora i zvukovne aure svakog pojedinog instrumenta te njihovog slaganja u skladnu cjelinu, CD25.2 je radio iznad prosjeka kategorije u koju spada. I sve dimenzije zvukovne slike bile su dobro prezentirane. Pa i više od toga. Jer, širina slike bila je vrlo dobra. Međutim, iznošanje dubine slike baš i nije udarna igla ovog playera. Nije da je dubine nedostajalo, ali taj element ipak nije ono čime bi se ovaj uređaj isticao. Čak ni u konkurenciji suparnika iste cijene. To ne znači da je u tome slabiji od većine, već samo da nije bolji. No, zanimljivo i pomalo neočekivano, visinsku je prespektivu player dočaravao iznad očekivanja. A to je osobina koju bi mnogi od nas rado voljeli čuti u svojim kućnim sustavima. Pa čak i uz mali žrtvu raskošnosti prezentecije dubinske komponente zvukovne slike.
S dinamikom je CD25.2 imao puno manje problema. Zapravo, općenito uzevši, nije ih imao. Sve je zvučalo korektno, odvijalo se tečno i bez zastoja, a unutar glazbenog tkiva lako su se uočavali brzi dinamički skokovi, padovi i prijelazi, pa i oni najsuptilniji.
Roy Hall i njegova ekipa očito znaju posao. Jer, napraviti solidno izrađen i dobro zvučeći CD player (ili integrirano pojačalo, svejedno) i prodavati ga po cijeni beznačajno višoj od malo kvalitetnijeg mas-produkcijskog uređaja - umjesto po cijeni ulaznog high-end modela, što bi bilo sasvim prihvatljivo - koliko je rizičan, toliko i isplativ potez. I opet se pokazalo, mada nije pravilo, da tko ne riskira, ni ne profitira.



INFO BOX

Music Hall CD 25.2
Cijena: 4.490,00 kn

CD-R,CD-RW, Burr-Brown PCM 1738 24-bit/192kHz DAC, digitalni izlaz RCA i optički, daljinski upravljač. Boja: crna, srebrna

Ustupio:

Audio Art
Mesnička 9, 10000 Zagreb
01/4847-875
www.audiocinema-art.hr
OCJENA
Izrada: 90%

Performanse: 100%

Cijena / kvaliteta: 100%

Ukupno: 97%


pozitivno
Dizajn, izrada, cijena. Pojedini elementi reprodukcije, poput takta, ritma, dinamike, koherencije frekvencijskog odziva
moglo bi bolje
Nedovoljno raskošna dubinska dimenzija, bas nešto veći nego u stvarnosti

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Dodatni pribor
- Kriogenizacija lampi i ostalih komponenti
Forum: Audio komponente
- Dobre SH prilike
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?
Forum: Audio komponente
- Krell s300i
Forum: Audio komponente
- Najljepši zvučnici na svijetu
Forum: CD i ostali mediji
- JAZZ KLUB
Forum: Predstavite se
- Dobar dan
Forum: Retro audio
- Preporuka (semi) retro (pret) pojačala

UPRAVO SE ČITA


Zagreb Audio Video Show 2010
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Reportaža
napisao: žac
NuForce CDP-8
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: CD Player
napisao: žac
Sumić - Black Hole 27
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Interkonekcijski kabel
napisao: Baxa
Sonus Art u novom prostoru
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Reportaža
napisao: žac
M2TECH hiFace Evo
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: USB to S/PDIF konverter
napisao: dM

POSLJEDNJE NOVOSTI


Technics ponovo u Hrvatskoj !
Paradigm Persona 9H
ifi Nano iOne USB
ifi Nano iDSD LE